اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

جزئیات گام دوم واریز وام روسیه برای نیروگاه سیریک/ 73 میلیون یورو به پروژه تزریق می‌شود

پس از سفر رئیس‌جمهور به روسیه مقرر شد بخش دیگری از اعتبارات اسنادی به مبلغ 73 میلیون یورو برای پیشبرد روند ساخت نیروگاه سیریک در سال 2022 میلادی از سوی وزارت اقتصاد روسیه تاییدیه پرداخت گرفته و جذب پروژه شود.

جزئیات گام دوم واریز وام روسیه برای نیروگاه سیریک/ 73 میلیون یورو به پروژه تزریق می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از سفر رئیس‌جمهور به روسیه فرآیند تامین مالی پروژه‌هایی که پیشتر در قالب وام دولتی 5 میلیارد یورویی تعریف شده بود، سرعت گرفت.

در همین رابطه یکی از پروژه‌های مذکور، نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک بود که کلنگ آن پس از وقفه‌ای 5 ساله در انتهای خرداد ماه سال 1400 به زمین خورد.

اعتبارات اسنادی (LC) پروژه نیروگاه سیریک در سال 2021 بازگشایی شد و بودجه سال 2021 نزدیک به 6.2 میلیون یورو توسط دولت روسیه از طریق بانک روسی تا تاریخ 24 آذرماه سال 1400 پرداخت شد. با توجه به اینکه عمده کار انجام شده تا تاریخ مذکور از جنس عملیات اجرایی است و مطابق قرارداد این بخش باید توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود، از عدد 6.2 میلیون یورو پرداخت شده از سوی روسیه نزدیک به 5.5 میلیون یورو سهم پیمانکاران ایرانی بوده و 700 هزار یورو نیز به پیمانکاران روسی پروژه پرداخت شده است.

*جزئیات تخصیص اعتبار به ساخت نیروگاه سیریک

در همین راستا پس از سفر رئیس‌جمهور به روسیه مقرر شد، بخش دیگری از اعتبارات اسنادی به مبلغ 73 میلیون یورو برای پیشبرد روند ساخت در سال 2022 میلادی از سوی وزارت اقتصاد روسیه تاییدیه پرداخت گرفته و جذب پروژه شود. بدین ترتیب مبلغ تزریق شده به پروژه با احتساب 6.2 میلیون یورو پرداخت شده به 79.2 میلیون یورو خواهد رسید.

‌مبلغ کل قرارداد پروژه سیریک 1.4 میلیارد یورو بود که 85 درصد آن از وام 5 میلیارد یورویی دولت روسیه و 15 درصد آن نیز از سوی ایران تامین می‌شود.

به گزارش فارس، بنابر اظهارات وزیر امور اقتصاد و دارایی، با فاصله بسیار کم از سفر به روسیه اولین بخش از خط اعتباری از سوی آن کشور به نیروگاه سیریک تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول