اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سهم شهرداری از جرایم راهنمایی رانندگی پرداخت می شود؟/عضو شورا: قانون داریم

سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی رانندگی به درستی پرداخت نمی شود. عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: بر اساس قانون باید سهم شهرداری ها پرداخت شود و اگر نشود جزو دیون محسوب می شود.

سهم شهرداری از جرایم راهنمایی رانندگی پرداخت می شود؟/عضو شورا: قانون داریم

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  بر اساس ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سهم شهرداری تهران از وجوه حاصل از جریمه‌ های تخلفات رانندگی در داخل محدوده شهر تهران به میزان 60 درصد تعیین شده است اما این سهم به درستی پرداخت نمی شود و هربار مسوولان مدیریت شهری در این زمینه گاه مندی های دارند.

قانون است که باید  سهم شهرداری در زمینه جرایم پرداخت شود اگر ندهند دیون می شود/باید برای رفع آلودگی هوا و ترافیک حمل ونقل توسعه پیدا کند

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورا در این باره به خبرنگار فارس گفت:با سهم شهرداری ها از جرایم پرداخت شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شنیده ام که بودجه دولت در خصوص حمل ونقل کم است البته بحث پرداخت سهم شهرداری در زمینه جرایم قانون است و اگر پرداخت نشود جزو دیون حساب می شود.

وی به بحث توسعه حمل ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: باید برای رفع آلودگی هوا و ترافیک حمل ونقل توسعه پیدا کند البته دولت هم در این زمینه وظایفی دارد اما در بودجه 1401  این سهم خیلی کم است.

جلسات تخصصی  بین کمیسیون‌ها شورای اسلامی شهر تهران و ناجا در زمینه سهم شهرداری در زمینه جرایم و چگونگی پرداخت آن برگزار شده است.

برگزاری جلسه با پلیس/ تغییر نوع ترددها در پایتخت در برخی موارد نیازمند قوانین جدید در سطح مجلس است

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر  در این باره می گوید: در بحث مدیریت شهری در تهران یکی از مجموعه‌هایی که شانه به شانه با شهرداری و شورا باید همکاری داشته باشد تا بتوان مشکلات را حل کرد، نیروی انتظامی است و راهنمایی رانندگی هم در بحث ترافیک جایگاه ویژه دارد. 

وی درخصوص سهم شهرداری از جرائم اخذ شده از سوی  راهنمایی و رانندگی می گوید: در جلسات تخصصی کمیسیون‌ها این مسائل مطرح شده و جلسات دیگری هم بین کمیسیون‌‍ ها و ناجا برقرار است. 

هماهنگی بین شهرداری و راهنمایی رانندگی

به گفته عضو شورای شهر  تهران، تغییر نوع ترددها در پایتخت در برخی موارد نیازمند قوانین جدید در سطح مجلس است و در برخی موارد هم با هماهنگی بین شهرداری و راهنمایی رانندگی قابل انجام است. 

پیرهادی:سهم شهرداری ها از جریام راهنمایی رانندگی به درستی پرداخت نمی شود

شهرداری تهران باید پولی که در زمینه جرایم دریافت می کنند صرف توسعه حمل ونقل عمومی کند اما برخی از اعضای شورا می گویند که این پول به درستی پرداخت نمی شود.

مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید: بر اساس قانون بخشی از این جریمه‌ها را دولت باید به شهرداری تهران پرداخت کند و شهرداری نیز آن را در نگهداشت و توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کند که متاسفانه بسیاری از این وجوه به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

پارک حاشیه ای دغدغه بسیاری از شهروندان است

وی همچنین به موضوع پارک حاشیه ای در تهران اشاره می کند و می گوید:پارک حاشیه ای دغدغه بسیاری از شهروندان است و در دیدارهای مردمی در محلات این موضوع را مطرح می‌کنند. پلیس برای رفع پارک حاشیه ای چه تمهیداتی را اندیشیده است.
معاون شهردار تهران:  رئیس جمهور دستور داد که سهم شهرداری حتماً واریز شود

بحث عدم پرداخت درست سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی رانندگی در جلسه ای که مدیران شهری با رئیس جمهوری داشتند هم مطرح شده است.

مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره می گوید: بر اساس ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی دولت باید ۶۰ درصد به شهرداری‌ها پرداخت کند اما متأسفانه دولت به آن عمل نمی‌کند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این در شرایطی است که در نشستی که با رئیس جمهور داشتیم این موضوع را مطرح کردیم و رئیس جمهور دستور داد که سهم شهرداری حتماً واریز شود.

سهم شهرداری ها در نهایت پرداخت می‌شود اما ارزش این پول در زمان خودش خیلی بیشتر است

شفیعی بیان کرد: در سال‌های اخیر تخلف آشکار و قانونی در این زمینه رخ داده است و حتی دیوان محاسبات هم ورود پیدا کرده است، البته تا سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی تا سال ۱۳۹۵ محاسبه و مقرر شده تا از طریق تهاتر مطالبات پرداخت شود و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ هم در حال محاسبه شدن است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران می گوید: درست است که این پول در نهایت پرداخت می‌شود اما ارزش این پول در زمان خودش خیلی بیشتر از چیزی است که امروز تسویه شود. بعد از تصویب این قانون هیچ‌گاه از سوی دولت‌ها به صورت کامل پرداخت نشده است. البته نه اینکه واریزی‌ها صفر باشد بلکه مبلغی پرداخت شده اما مطابق قانون نبوده است. با این حال دولت مدعی است که پرداخت می‌کند اما زمانی که پرداخت می‌کند ارزش پول کاهش پیدا کرده است.

شفیعی گفت: با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت شهری در کلانشهرهای ایران امیدواریم شاهد ابتکارات جدید در حوزه حمل‌ونقل ترافیک هم باشیم. در شهرداری تهران هم در تلاش هستیم تا هم رویکردهای مدون گذشته را پیگیری کنیم و هم اینکه موارد جدیدی را تدوین کنیم تا نتایج متفاوت از گذشته را مردم احساس کنند.

بر اساس این گزارش، بر اساس قانون باید سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی رانندگی پرداخت شود اما این اقدام به درستی انجام نشده است و مدیران شهری تاکید دارند که باید این امر رخ دهد و مدیریت شهری هم این پول را صرف توسعه حمل و نقل عمومی می کند.

در چهار سال گذشته اتفاق خاصی در توسعه حمل و نقل عمومی تهران رخ نداد و عقب‌ماندگی‌های جدی در این زمینه وجود دارد. دولت باید به شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل عمومی کمک کند تا بتواند اقدامات موثری انجام دهند هرچند که در بودجه سال آینده دولت رقم در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است مدیران شهری در حال رایزنی با نمایندگان مجلس در این زمینه هستند تا قدری سهم شهرداری را بالاتر ببرند. حال باید دید که مجلس در این زمینه چه اقداماتی انجام می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول