اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العامری:نیروهای سیاسی عراق منافع ملت را اولویت قرار دهند

رئیس ائتلاف الفتح و از فرماندهان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد لجاجت برخی گروه‌های سیاسی در تشکیل دولت آتی این کشور به زیان ملت عراق است.

العامری:نیروهای سیاسی عراق منافع ملت را اولویت قرار دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح روز جمعه با هشدار درباره اینکه اوضاع سیاسی به سمت انسداد پیش‌ می‌رود از همه نیروهای سیاسی خواست به لجاجت پایان دهند و منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

به نوشته وبگاه «موازین نیوز»، العامری بر اهمیت اجماع بر سر نخست وزیر بعدی عراق تاکید کرد و گفت: اگر این قضیه امکان پذیر نباشد، ما به در بسته خواهیم خورد و تنها بازنده، مردم عراق خواهند بود.

العامری از همه گروه‌های سیاسی خواست به لجاجت پایان دهند و منافع مردم عراق را در راس  امور قرار دهند و منافع خصوصی را کنار بگذارند.

رئیس ائتلاف الفتح تاکید کرد: من دولت اکثریت ملی را پذیرفته و امضا کردم. اما [چنین دولتی] باید شامل معارضان و طرفداران باشد.

وی افزود: «باید بخشی از شیعیان، اهل تسنن و کردها در جریان طرفداران(دولت) قرار گیرند و بخشی از آنها هم که اپوزیسیون باشند، اما اینکه یک طرف شیعی خاص(از فرآیند سیاسی) حذف شود، این هرگز مورد  رضایت ما نیست و این کار اصلا تشکیل دولت اکثریت ملی خوانده نمی‌شود.

رایزنی میان گروه‌های سیاسی عراق طی هفته‌های گذشته بر سر شیوه تشکیل کابینه و تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق بوده است.

نهاد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق هم چهارشنبه گذشته پس از برگزاری نشستی ضمن اشاره به این‌که مخالف اصل اکثریت نیست، بر دو مبنای مهم مشارکت و مخالفت با حذف جریان‌های سیاسی مختلف در تشکیل دولت آینده تاکید کرده بود.

اما توییت شامگاه امروز جمعه مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق نشان از اصرار او بر مواضع خود در خصوص تشکیل کابینه عراق است.

الصدر گفت: ملت و میهن خط قرمز است. ما همچنان خواهان تشکیل دولت اکثریت ملی با شرکای میهنی خود هستیم.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، الصدر مخالف مشارکت ائتلاف دولة القانون به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق در تشکیل کابینه آتی عراق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول