اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه: بودجه 1401 ضدتحریم است/ به دنبال جذب سرمایه مردم برای پروژه‌های دولتی هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه سال آینده بر اساس از بین رفتن یا نرفتن تحریم‌ها بسته نشده و ضدتحریم است، گفت: ایران کشور فقیری نیست که همیشه منتظر و چشم‌به‌راه رفع تحریم‌ها باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: بودجه 1401 ضدتحریم است/ به دنبال جذب سرمایه مردم برای پروژه‌های دولتی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، سید مسعود میرکاظمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود که به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور وارد این شهرستان شده بود، اظهار کرد: ایران الحمدالله کشور فقیری نیست و خدا نعمات زیادی در حوزه‌های نفت و گاز و کشاورزی و غیره به ایران داده است ولی نحوه اداره به‌گونه‌ای بوده که امروز دچار مشکلاتی هستیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم وجود همه ظرفیت‌ها نباید ما آدم بیکار داشته باشیم، گفت: باید همه تلاش کنیم که وضعیت را تغییر دهیم و هر کس در هرجایی که هست باید تلاش کند تا مشکلات از دوش مردم برداشته شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه درآمد سطح خانوار در کشور پایین است و این میزان در سطح استان‌ها نیز کمتر است، افزود: در کجا که می‌رویم می‌گویند پول نیست درحالی‌که پول و ثروت وجود دارد ولی مشکل چیز دیگری است.

میرکاظمی با بیان اینکه ما در کشور در جوانان باسواد در زمینه‌های مختلف زیادی داریم و این از ظرفیت‌های کشور است که باید استفاده شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ثبات به اقتصاد کشور برگردد و یکی از مشکلات این است که بستر فراهم نشده و زمینه‌ای که مردم اعتماد کنند تا سرمایه‌گذاری کنند فراهم نشده است که این مهم باید تحقق شود.

وی با بیان اینکه آب در حال حاضر در کشور ما به‌عنوان یک مشکل تلقی می‌شود که دلایل مختلفی دارد، گفت: یکی از برنامه‌ها دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱، ثبات است که اعتماد مردم نسبت به حاکمیت عوض شود و در زمینه‌هایی که نیاز است مردم بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و در سال‌های گذشته هر وقت دولت با مشکل برمی‌خورد دست‌به‌جیب مردم به شیوه‌های مختلف می‌کرد که همین باعث بی‌انظباطی و تورم و فشار به مردم می‌شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم ماهانه در حال پرداخت بدهی‌های چند هزارمیلیاردی و نقدینگی‌های انجام‌شده از طریق فروش اوراق و غیره در دولت‌های گذشته است، افزود: در حال تلاش هستیم که توسعه متوازن باشد و در حال انجام طرح آمایش سرزمینی هستیم که بر اساس نیازهای هر استان و شهرستان باید انجام شود که در صورت انجام درست این طرح، اشتغال کاهش و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذار و تولیدکننده نگران فروش محصولاتش است و تولیدات در انبارها انباشت شده است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده شود تا کارها به نفع مردم شکل گیرد و مشکلات اقتصادی مردم نیز کاهش یابد و در این مسیر دل‌خوش و معطل مذاکرات هم نیستیم.

میرکاظمی با بیان اینکه بودجه سال آینده بر اساس از بین رفتن یا نرفتن تحریم‌ها بسته نشده و ضدتحریم است، گفت: کشور ایران کشور فقیری نیست که همیشه منتظر و چشم‌به‌راه رفع تحریم‌ها باشد و بر اساس منابع خدادادی ایران کشور باید اداره شود و اگر تحریم‌ها هم از بین رفتد کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در طی هشت سال گذشته نرخ رشد سرمایه‌گذاری منفی ۴/۶ دهم درصد شده و این یعنی معطل کردن مملکت، افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار پروژه در کشور روی زمین است و ممکن است این تعداد تا پایان سال به سه هزار پروژه برسد و خیلی از این پروژه‌ها اقتصادی است و نیاز است تا شرایطی را فراهم کنیم تا مردم در اجرای پروژه‌ها شرکت و سهیم باشند و مشارکت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول