اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

معاون وزیر کار: زنجیره کسب‌وکار صیادی و دریایی روستاها ضعیف است

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری چهار تیم در سطح استان گیلان، کسب‌وکارها و چالش‌های آن را بررسی کردند، گفت: استان گیلان ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی دارد و سیاستی که برای این استان خواهیم داشت مطابق سایر استان‌ها استفاده از ظرفیت‌های اصیل آن منطقه است.

معاون وزیر کار: زنجیره کسب‌وکار صیادی و دریایی روستاها ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمود کریمی بیرانوند پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی، انجمن صنفی مراکز مشاوره گیلان اظهار کرد: صیادی از ظرفیت‌های گیلان است ولی متأسفانه زنجیره کسب‌وکار صیادی و دریایی روستاهای گیلان ضعیف است.

وی با بیان اینکه اشتغال در فضای مجازی یکی از ضرورت‌های انکارناپذیر کسب‌وکار است، گفت: در همه کشورهای دنیا توسعه پلتفرم‌ها و ایجاد مشاغل خانگی از طریق فضای مجازی توسعه پیداکرده است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور ما نیز بسیاری از کسب‌وکارهای تولیدی، توزیعی و خدماتی با فضای مجازی ارتباط دارند و این اتفاق خوبی است، تصریح کرد: در جلسه هشتاد و دوم شورای اشتغال به پیشنهاد وزیر ارتباطات، قرار شد سهمیه اشتغال برای این وزارتخانه در نظر بگیریم و این به خاطر این است که یک کارگروه مشترکی به‌عنوان اقتصاد دیجیتال در وزارت ارتباطات شکل‌گرفته که به‌صورت ویژه توسعه کسب‌وکارها از طریق فضای مجازی را پیگیری می‌کند.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا در طی دو سال گذشته در سراسر جهان، کسب‌وکارهای فضای مجازی رونق گرفته‌اند، افزود: در مشاغل مجازی ارتباط تنگاتنگی بین مخاطبین و فروشندگان وجود داشته و بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری داشته باشند مشتری می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه ذیل شورای عالی اشتغال هشت کارگروه وجود دارد که یکی از آن‌ها کارگروه علم و فناوری است، گفت: میزان تسهیلات در ایام کرونا از طریق دولت و ستاد ملی کرونا به کسب‌وکارها پرداخت‌شده و قطعاً کافی نیست زیرا کرونا ضربه محکمی به کسب‌وکارها خصوصاً کسب‌وکارهای تولیدی زده است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دنیای اقتصاد خرد و کلان از مسئله کرونا آسیب‌دیده‌اند، افزود: اگر در مرحله پساکرونا، بتوانیم سیاست‌های درستی داشته باشیم می‌توان مقداری از این ضربه را جبران کرد.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری چهار تیم در سطح استان گیلان، کسب‌وکارها و چالش‌های آن را بررسی کردند، تصریح کرد: استان گیلان ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی دارد و سیاستی که برای این استان خواهیم داشت مطابق سایر استان‌ها استفاده از ظرفیت‌های اصیل آن منطقه است.

وی با اشاره بر اینکه هرچند منابع ما کم است ولی هر استان یک تا دو مزیت اصلی دارد که اگر تقویت شود بسیاری از مسائل حل می‌شود، بیان کرد: گیلان به لحاظ شاخص‌های توسعه اقتصادی شرایط خوبی دارد ولی ضعف‌هایی نیز دیده می‌شود مخصوصاً در حوزه مسائل روستایی توسعه عمیق اتفاق نیفتاده و در مناطق روستایی ساحلی که ظرفیت بوم گردی و صیادی داریم بسیاری از کارهای کسب‌وکارهای غیر مرتبط و غیر اولویت‌دار ازجمله کسب‌وکار رشته املاک توسعه پیداکرده که این نشان می‌دهد و رشد نامتوازن در حوزه مشاغل را شاهد هستیم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک بخش از این رشد نامتوازن، مشاغل فرهنگی است و یک بخش به عملکرد مسؤولان بازمی‌گردد، گفت: اگر در سیاست‌گذاری در این حوزه جهت‌گذاری وجود داشته باشد مردم هم به سمت ظرفیت‌های منطقه می‌روند و باید در مشاغل مربوط به مناطق روستایی به سمت ظرفیت مناطق برویم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول