اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش محوری مناطق آزاد در عرصه جذب ایرانیان خارج کشور

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با بیان اینکه اقدامات عملیاتی جهت تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور با تشکیل کمیته‌ای متشکل از تمام ارگان‌ها آغاز شده، گفت: مناطق آزاد در عرصه جذب ایرانیان خارج کشور می‌توانند نقش محوری ایفا نمایند.

نقش محوری مناطق آزاد در عرصه جذب ایرانیان خارج کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بیکدلی امشب در دیدار با رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر توجه منطقه آزاد انزلی به کریدورهای عبوری از کشورمان و مسیرهای ترانزیتی رقیب اظهار کرد: باید برای قطعه قطعه راهگذر بین المللی شمال-جنوب تمام نهادهای مسئول کشور، تعامل حداکثری را در دستور کار قرار دهند و وزارت امور خارجه با تمام توان خود جهت عملیاتی و اجرایی شدن آن حضور فعال داشته و دارد. 

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با بیان اینکه اقدامات عملیاتی جهت تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور با تشکیل کمیته‌ای متشکل از تمام ارگان‌ها آغاز شده، گفت: مناطق آزاد در عرصه جذب ایرانیان خارج کشور می‌توانند نقش محوری ایفا نمایند و این مهم از طریق تولید محتوا جهت معرفی و اعتمادسازی شروع می‌شود. 

به گفته وی، اولویت راهبری کشورمان در ارتباط با مسیرهای ترانزیتی بین المللی باید متمرکز بر روی کریدور شمال-جنوب باشد و منطقه آزاد انزلی می‌تواند به منطقه پردازش کالا به اوراسیا برای کشورمان و دیگر کشورها تبدیل شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار، توسعه صادرات را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف ایجاد مناطق آزاد در سایه روابط خارجی فعال قابل تحقق دانست و اظهار کرد: با همکاری وزارت امورخارجه می‌توان زمینه اعمال بسته‌های تشویقی برای افزایش تمایل فعالین اقتصادی دولت چین جهت نقل و انتقال کالا از مسیر چین-قزاقستان-ایران به بندر کاسپین را فراهم نمود. 

علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه برخی مشکلات فعالین اقتصادی در بازارهای منطقه‌ای از طریق همکاری با وزارت امورخارجه قابل رفع می‌باشد، گفت: خواستار ایجاد سیاست راهبردی واحد و متمرکز داخلی در مواجه با کریدورهای رقیب که از سوی کشورهای همسایه هستیم چراکه حضور سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور می‌تواند در فعال شدن کریدورهای بین المللی موثر شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول