اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: بافت مسکونی روستای مرتضی‌گرد غیرمهندسی شکل گرفته است/ به 32 روستای تهران آبرسانی می‌شود

استاندار تهران با اشاره به کلنگ‌زنی جهت آبرسانی به ۳۲ روستای استان تهران با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان، گفت: به دلیل عدم رعایت نظم و نظام شهری، بافت مسکونی و تجاری در مرتضی‌گرد غیرمهندسی و غیر فنی شکل گرفته است.

استاندار تهران: بافت مسکونی روستای مرتضی‌گرد غیرمهندسی شکل گرفته است/ به 32 روستای تهران آبرسانی می‌شود

محسن منصوری استاندار تهران در بازدید از روستای مرتضی‌گرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روستا از متراکم‌ترین مناطق در فاصله نزدیکی از تهران قرار گرفته و از حداقل امکانات رفاهی برخورده نیست.

وی گفت: در برهه‌ای از زمان در سال‌های گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز بسیاری اتفاق افتاده که این مسئله منجر به بروز نازیبایی در سیما و منظر شهری شده است‌. 

استاندار تهران با اشاره به اینکه کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های اخیر کنترل شده تا از نابسامانی‌ها جلوگیری شود در ادامه افزود: به دلیل عدم رعایت نظم و نظام شهری، بافت مسکونی و تجاری در مرتضی‌گرد غیرمهندسی و غیر فنی شکل گرفته و ساماندهی این منطقه در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این مسئله به‌دلیل اختلافات در تقسیمات کشوری ایجاد شده که می‌بایست برطرف شود.

منصوری در ارتباط با کلنگ‌زنی جهت آبرسانی به ۳۲ روستای استان تهران با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان توسط آب و فاضلاب استان تهران گفت: آب روستای مرتضی گرد با مشکلاتی همراه بود و در روستاهای مختلف مسائل درخصوص تامین آب وجود دارد.

وی درخصوص تبدیل روستا به شهر یا شهرستان شدن این روستا گفت: نقطه نظرات مختلفی وجود داشته و باید با کارشناسی نسبت به تشکیل شهر مستقل، شهرستان شدن و یا الحاق آن به تهران بررسی و تصمیم‌گیری شود تا آنچه به صلاح مردم است انتخاب شود.

استاندار تهران افزود: مسئله اصلی دفاع مردم این منطقه است که در جلسه‌ای با حضور فرماندار و مجموعه استانداری بررسی خواهد شد.

وی در ارتباط با روستاهایی با این جنس مشکلات گفت: چند مورد از این گونه مشکلات اختلافی در تقسیمات کشوری در استان وجود داشته که راه اصلی و کلان آن طرح جامع تقسیمات کشوری استان تهران است که معاونت سیاسی استانداری آن را آغاز کرده که با اجرای این طرح یکبار برای همیشه مشکلات رسیدگی و حل شده و مرتضی گرد نیز جزئی از این کل طرح است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول