اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

متخلفان قطع درختان در تالاب «قره قشلاق» بناب دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب، گفت: متخلفان در حال قطع درختان حوزه تالاب قره قشلاق بناب دستگیر شدند.

متخلفان قطع درختان در تالاب «قره قشلاق» بناب دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، صیاد لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یک گروه مخرب محیط زیست که در داخل تالاب قره قشلاق بناب اقدام به قطع اشجار می‌نمودند، توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب دستگیر و یک دستگاه خودرو وانت نیسان که درختان ممنوع‌القطع تالاب را حمل می‌نمود، متوقف و دو نفر متخلف دستگیر و پس از طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

به گفته وی، پوشش گیاهی تالاب قره قشلاق همانند سپری در مقابل ریزگردهای شور دریاچه ارومیه محیط زیست شهری و روستایی را محافظت می‌کند، از این رو از عموم شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، شکار و یا قطع اشجار در تالاب مراتب را با تلفن شماره ۳۷۷۴۴۳۷۸- ۰۴۱ اطلاع دهند.

گزارش فارس حاکی است، منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق بناب به مساحت ۲۲ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی و در جنوب غربی این استان در محدوده شهرستان بناب واقع است.

این تالاب به‌خاطر زیبایی آن همچنین تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جمله زیست پرندگان مهاجر بومی و غیربومی به عروس تالاب‌های کشور مشهور است.

«میش مرغ» بزرگترین پرنده پروازی دنیا نیز که در خطر انقراض قرارگرفته است، تالاب قره قشلاق بناب را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول