اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نماینده کرمانشاه: تصمیمات استاندار در انتصابات فصل الخطاب است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استانداربه‌عنوان مدیر ارشد اجرایی مسوؤلیت انتصابات را عهده‌دار است و نمایندگان وظیفه دارند بر عملکرد آن مدیر نظارت و خواهان اجرای برنامه‌های که منجر خدمت به مردم می‌شوند باشند.

نماینده کرمانشاه: تصمیمات استاندار در انتصابات فصل الخطاب است

دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی به ریاست آیت‌الله رئیسی، جابجایی و انتصاب مدیران آغاز شد اما در این خصوص نکاتی را باید متذکر شد.

وی با بیان اینکه جابجایی مدیران باید براساس شایسته سالاری، کارآمدی، جوانگرایی، انقلابی و جهادی بودن باشد، افزود: مقام معظم رهبری نیز بر جوانگرایی، دولت حزب‌الهی و کارآمد تأکید دارند، لذا این نکات باید در انتصابات نمایان باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه کسی مسؤولیت انتصابات را عهده‌دار است، تصریح کرد: براساس بخشنامه رئیس جمهور به هیأت دولت، مسؤلیت انتصابات در استان‌ها با شخص استاندار است.

رشیدی ادامه داد: نخبگان، فعالین فرهنگی، احزاب سیاسی، جامعه دانشگاهی و نمایندگان می‌توانند در بحث انتصابات به استاندار مشورت دهند، اما تصمیم گیرنده اصلی فقط شخص استاندار است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس براساس قانون و دستورات صریح مقام معظم رهبری نباید دخالتی در انتصابات داشته باشند، گفت: استاندار به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی مسوؤلیت انتصابات را عهده‌دار است و نمایندگان وظیفه دارند بر عملکرد آن مدیر نظارت و خواهان اجرای برنامه‌های که منجر خدمت به مردم می‌شوند باشند.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان، تاکید کرد: اقشار مختلف در بحث انتصابات به استاندار مشورت دهند اما حق دخالت ندارند چراکه تصمیم نهایی با شخص استاندار است و این تصمیم باید برای همه قابل احترام و فصل‌الخطاب باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول