اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است/ افراد سابقه دار از لیست عفو حذف شدند

معاون قضائی قوه قضائیه گفت: اگر بخواهیم خودمان را محک بزنیم، باید ببینیم مردم چقدر به ما اعتماد دارند. چرا که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است/ افراد سابقه دار از لیست عفو حذف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درنشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: عملکردی که در بین نهادها، ادارات و سازمانها عنوان می شود باید خروجی آن به اعتماد سازی بین مردم در جامعه ختم شود، لذا اگر بخواهیم خودمان را محک بزنیم باید ببینیم مردم چقدر به ما اعتماد دارند، چرا که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است.

وی افزود: در سطح کشور یک اتحاد و وفاق و هماهنگی در میان سران قوا شکل گرفته و از سویی دیگر رییس جمهور محترم از فرزندان دستگاه قضا و رییس محترم مجلس هم یک فرد جهادی و انقلابی است. امروز همه با هم هماهنگ هستند و هیچ جلسه ای از جلسات شورای عالی قضایی نیست که ریاست قوه از دولت و مجلس حمایت نکند، اما آنچه که باید دنبال کنیم و اگر به آن قسمت توجهی نشود کمرنگ شدن اعتماد سازی است.

معاون قضائی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که اعتماد را بالا می برد خدمت بدون منت است، لذا نباید با مردم برخورد ارباب و رعیت داشته باشیم ما خادم مردم هستیم و اگر این را قبول کردیم خدمت بدون منت می شود.

سرمایه گذاران و بخش خصوصی در حل مشکلات اقتصادی تاثیر بسزایی دارند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاخصه دیگر اعتماد سازی خدمت و کار برای مردم است، باید مشکلات آنان را در حد توان حل کنیم، دولت آقای رییسی دولتی است که با تمام وجود می خواهد خدمت کند و این که چقدر موفق باشد مراحلی دارد، لذا مجلس و دولت و در مجموع ارکان نظام متشکل از نیروهای مومن اند که مشغول کار هستند.

وی افزود: البته نباید دنبال آن باشیم که همه مشکلات را دولت حل کند. مسوولان ارشد شهرستان و استان باید بستر را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند و این از مطالبات جدی رهبری معظم است، چرا که هرچه دولت عریض و طویل باشد فساد تقویت می شود.

معاون دستگاه قضا خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری که می خواهد گره ای از مشکلات کشور را بازکند باید مجموعه حاکمیتی شهرستان به لحاظ تسهیلات و امنیت قضایی و قانون گذاری بستر را برای او فراهم کنند، نه اینکه با انگ های مختلف برای آنها پرونده سازی شود.

افرادی که سابقه سرقت دارند از لیست عفو ۲۲ بهمن حذف شدند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گاهی سرقت سارقین منجر به برهم زدن نظم و امنیت عمومی و فوت افراد مال باخته هم می شود و با توجه به اینکه عزم جدی در برخورد با سارقین بوجود آمده، به تمامی روسای دادگستری ها و دادستان ها اعلام کردیم سارقین و افراد با سابقه سرقت را برای عفو به قوه قضاییه معرفی نکنند. تمام سارقین و افرادی که سابقه عفو دارند از لیست عفو ۲۲ بهمن خارج شدند و این منوال در آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امنیت با احساس امنیت تفاوت زیادی دارد، گاهی در یک شهر و منطقه امنیت وجود دارد اما احساس ناامنی هست و این بدان معناست که ممکن است با سارقین یا برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه برخورد درست و مناسبی انجام نشده و به همین خاطر احساس امنیت در آن شهر یا منطقه پایین می آید.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه مهمترین دغدغه دستگاه قضا اعتماد سازی بین مردم است، افزود: مردم ظلم و تبعیض را قبول نمی کنند لذا متولیان دستگاههای اجرایی حتما یک روز از هفته را پای درد دل مردم بنشینند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول