اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حمایت قاطع از استاندار کرمانشاه/ دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات قابل قبول نیست

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمانشاه طی بیانه‌ای از استاندار کرمانشاه خواستند از دخالت‌های بی‌حد برخی نمایندگان استان در انتصابات مدیران دولتی جلوگیری کند.

حمایت قاطع از استاندار کرمانشاه/ دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمانشاه طی نامه‌ای خطاب به استاندار کرمانشاه ضمن انتقاد از دخالت نمایندگان در انتصاب مسئولان دولتی در استان، خواستار انتصاب مدیران و مسؤولانی انقلابی، مردمی، توانمند و متعهد شدند.

در متن این بیانیه، آمده است:

جناب آقای امیری مقدم

استاندار محترم کرمانشاه

با سلام و احترام و با آرزوی سلامتی و توفیق برای جنابعالی، پیش از هرچیز وظیفه خود می‌دانیم از زحمات شما در مدت کوتاه استانداری، از حضور میدانی جهت رفع مشکلات و ارتباطات مردمی که نشان دهنده تغییر در استان است کمال تشکر را داشته باشیم.

قطعا ادامه این اقدامات و تکمیل آن می‌تواند موجب افزایش امید اجتماعی در استان گردد و آنچه بیش از هرچیز مکمل این اقدامات است انتصاب مدیران و مسؤولانی انقلابی، مردمی، توانمند و متعهد همانند حضرتعالی می‌باشد.

یکی از اشکالات مهم که از سالیان گذشته در استان باب شده دخالت‌های بی‌حد برخی نمایندگان محترم استان در انتصابات است که متأسفانه در دوره کنونی نیز شاهد آن هستیم.

در بین انتصابات اخیر که ناشی از دخالت نمایندگان بود، انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی -ضمن احترام به شخصیت حقیقی و علمی ایشان- که اخیرا انجام شده و بحمدالله با ورود قاطع شما مواجه شده است نگرانی‌ها را به سر حد ممکن رسانده و بیم آن می‌رود که بدین وضع بدعتی جدید باب گردد.  این انتصاب از جوانب مختلف محل اشکال است.

اولا در تضاد با فرمایش رئیس جمهور محترم است که فرمود در انتصابات از بانیان وضع موجود استفاده نخواهد شد و تأسف‌آور آنکه در دانشگاه علوم پزشکی استان و حتی خارج آن، نیروهای توانمند بسیاری برای مدیریت هستند که به معنای واقعی همراه دولت بوده و تعهد و توان خود را پیش از این اثبات نموده‌اند.

ثانیا با اصرار و دخالت بسیار فراتر از معمول برخی نمایندگان محترم  انجام شده است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سال جاری نمایندگان را از دخالت در انتصابات به صورت صریح نهی فرمود و همین امر، این انتصاب را عملا فاقد مشروعیت می‌سازد.

ثالثا  از بعد حکمرانی به معنای واقعی کلمه یک فاجعه رخ داده است. این اقدام وزارت به معنای اهانت صریح و تأسف‌آور به جایگاه بلند استاندار به عنوان نماینده ارشد و امین دولت در استان است و اگر قرار باشد انتصابات با این وضع ادامه یابد و این دخالت نمایندگان منجر به انتصابات اینگونه  توسط وزرا شود و وزرا خود جایگاه نماینده عالی دولت را سست نمایند دیگر در استان سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و جایگاه منیع و رفیع استاندار در حد یک رابط دولت تنزل پیدا خواهد کرد.

خواهشمندیم به دلایل گفته شده، بیش از پیش به صورت قاطع در مقابل این انتصاب سرتاپا نادرست بایستید و  این اهانت به ساحت حکمرانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با صراحت به رئیس جمهور محترم برسانید.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان چنانکه پیش از این اعلام نمود بار دیگر حمایت قاطع خود را از اقدامات جنابعالی و انتصاب نیروهای توانمند، فسادستیز، انقلابی و همسو و دلداده به دولت اعلام می‌دارد و بار دیگر از نمایندگان محترم می‌خواهد با احترام به قانون، اجازه دهند حکمرانی آنچنانکه باید در استان توسط استاندار محترم اعمال شود و با پرهیز از دخالت در انتصابات و اموری که خارج از وظایف قانونی آنهاست شان و جایگاه استاندار به عنوان بالاترین مقام دولت در استان را پاس بدارند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول