اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی مرگبار در کارخانه نظامی اوکراین

یکی از نظامیان گارد ملی اوکراین با تیراندازی در یک کارخانه نظامی در مرکز این کشور، پنج نفر را کشت و پنج نفر دیگر را زخمی کرد.

تیراندازی مرگبار در کارخانه نظامی اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ساعات اولیه امروز (پنجشنبه) در منطقه «دنیپرو» در کارخانه تجهیزات موشکی «پیودنماش» و زمانی که نگهبانان در آغاز شیفت کاری خود، سلاح‌هایشان را تحویل می‌گرفتند، یک نظامی به دلایلی نامعلوم شروع به تیراندازی کرد.

در پی وقوع این حادثه تیراندازی، دستکم پنج نفر قربانی شدند و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عامل این حمله آن طور که شبکه الجزیره به نقل از وزارت کشور اوکراین گزارش کرده است، با یک اسلحه کلاشنیکف تیراندازی کرده و به سرعت از صحنه حادثه فرار کرده است که پلیس در جستجو برای بازداشت این فرد است.

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده است که حادثه فوق در حدود ساعت ۰۳:۴۰ صبح امروز به وقت محلی (۰۵:۲۰ به وقت تهران) در زمانی رخ داد که عامل این حمله در آغاز شیفت کاری خود، اسلحه‌اش را تحویل گرفته بود.

در بیانیه وزارت کشور اوکراین آمده است: «انگیزه‌ این جرم هنوز نامشخص است» و «نیکلای بالان» فرمانده گارد ملی اوکراین پس از این حادثه به محل اعزام شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، «یوژماش» یک کارخانه هوافضا است که مواد مربوط به بخش دفاعی، هوانوردی و کشاورزی را تولید و آزمایش می‌کند.

حادثه تیراندازی در کارخانه نظامی اوکراین در برهه‌ای از زمان رخ داده که تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف تشدید شده است و کشورهای عضو ناتو به ویژه ایالات متحده، روسیه را به تلاش برای حمله به اوکراین متهم کرده‌اند و این در حالی است که مسکو این اتهامات را رد می‌کند خواستار تضمین‌های امنیتی شده است مبنی بر اینکه ناتو پیشروی خود را به سمت شرق در جمهوری‌های شوروی سابق متوقف کند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده و ناتو طی چند هفته گذشته مجموعه‌ای از گفت‌وگوها را با مقامات روسی برگزار کرده‌اند اما مذاکرات تاکنون نتوانسته به نتیجه‌ای منتهی شود و قرار است دور دیگری از این مذاکرات تا دو هفته دیگر در برلین آلمان برگزار شود.

در حالیکه روسیه خواستار تضمین امنیتی شده است، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن بنا به درخواست روسیه، به پیشنهادات این کشور در زمینه تضمین امنیتی در شرق اروپا پاسخ مکتوب ارائه کرده است.

از طرف دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه از پاسخ آمریکا به پیشنهادهای روسیه درباره تضمین‌های امنیتی استقبال کرد و گفت: «من از پاسخ مکتوب وزیر بلینکن به پیشنهادهای امنیتی روسیه استقبال می‌کنم».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد که در جلسه ناتو و آمریکا با مقام‌های روس، این پیشنهادات رد شدند.

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول