اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم بلاتکلیفی ۷۸ خودرو لوکس در محوطه بندر نوشهر

ناظر گمرکات مازندران گفت: همچنان ۷۸ خودرو لوکس در محوطه بندر نوشهر بلاتکلیف بوده که گمرک پرونده‌های آنها را کامل کرده است.

تداوم بلاتکلیفی  ۷۸ خودرو لوکس در محوطه بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی یوسفی‌منش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سه بندر در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت این بنادر چیزی بالغ بر ۱۲ میلیون تن است که می تواند با ایجاد اشتغال و تولید پایدار در رونق منطقه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه همه این موضوعات گرو در صادرات برای رشد و پویایی و چرخش اقتصاد منطقه دارد، گفت: نیاز به همکاری همه جانبه همه دست‌اندرکاران از تولیدکننده تا صادرکنند و خدمات دهندگان است.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه با وجود فشارهای در دو ساله اخیر روند فعالیت مثبت بوده است، افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۹۵ تن به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار صادرات کالا داشتیم کار از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۶۰ رشد داشتیم.

وی به تعداد ۳۱ اقلام صادراتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین کالاها سیمان، مواد معدنی، فرآورده‌های لبنی، اشیا پلاستیکی و فرآورده های خوراکی گوناگون بوده است.

ناظر گمرکات مازندران به بیان اینکه به ۵۰ کشور جهان صادرات داشتیم، عنوان کرد: عمده‌ترین کشورهای صادراتی روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان ، آذربایجان، امارات متحده عربی، ترکیه و سایر کشورها بودند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیون ۴۷۲ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۳ میلیون دلار واردات که از نظر وزنی ۱۱ درصد و ارزشی ۴۰ رشد داشتیم.

یوسفی‌منش در ادامه به ۲۲ قلم کالای وارداتی اشاره و اظهار کرد: جو دامی نزدیک به ۵۰ درصد واردات، گندم دامی، ذرت، چوب و تخته و سایر کالاها و ۲۴ کشور مقابل معامله که مهمترین آنها عمارت متحده عربی، ترکیه، روسیه قزاقستان، آلمان و سایر کشورها بودند.

وی به تعداد کشتی‌های وارده برای حمل کالا ها اشاره کرد و گفت: هزار و  ۶۳ فروند کشتی در سه بندر مازندران نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشتیم‌.

 ناظر گمرکات مازندران کالاهای موجود دپو شده در بنادر استان را ۵۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ترخیص این کالاها در مدت معین انجام خواهد شد.

یوسفی‌منش از وجود ۷۸ دستگاه خودرو لوکس وارداتی در گمرک استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها توقیفی و تملکی هستند، به دستگاه‌های مختلف نامه زده و منتظر حکم سازمان اموال تملیکی هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان اموال تملیکی موظف است این خودروها را از ما تحویل بگیرد و به انبارهای تحت پوشش منتقل کند.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول