اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نخستین مشاهده و ثبت تصویر سهره کوهی در استان قزوین

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بر اساس گزارش و تصاویر ارسالی یکی از عکاسان طبیعت دوست و تایید اساتید پرنده شناسی ایران، اولین مشاهده سهره کوهی در استان قزوین، تایید و ثبت شد.

نخستین مشاهده و ثبت تصویر سهره کوهی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبد الحسین مظفری اظهار کرد: این مشاهده در تاریخ اول آذرماه در ارتفاعات شهرستان قزوین منطقه اردبیلک توسط مجید بهرامی عکاس طبیعت ثبت و گزارش شده است و اولین مشاهده این  گونه در استان قزوین می باشد.

وی اضافه کرد: از خانواده سهره ها در ایران ۱۸ گونه تاکنون ثبت و مشاهده شده است که در استان قزوین نیز با مشاهده سهره کوهی تعداد گونه های مشاهده شده به ۹ گونه شامل سهره معمولی(طلایی)، جنگلی، سینه سرخ، گلی(سرخ)، پیشانی سرخ، نوک بزرگ، خاکی، دمگاه سفید و سهره کوهی رسیده است.

مظفری ادامه داد: سهره کوهی در کشور ما در نواحی شمال، شمال غرب و بخش هایی از غرب زندگی می کند و تولید مثل دارد و در فصول پاییز و زمستان در بخش هایی از شرق کشور نیز دیده می شود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول