اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مقدمات بازگشایی مرز «تیله کوه» سرپل‌ذهاب فراهم شد

استاندار کرمانشاه گفت: براساس مکاتبه‌ دریافتی از وزارت امور خارجه؛ وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی «تیله‌کوه» که مقدمه‌ای برای بازگشایی این مرز و آغاز تبادلات تجاری خواهد بود؛ موافقت کرده است.

مقدمات بازگشایی مرز «تیله کوه» سرپل‌ذهاب فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم امروز در جمع اصحاب رسانه، از پیگیری ویژه برای بازگشایی کامل مرز تیله‌کوه به عنوان مطالبه جدی مردم و تکمیل زیرساخت‌های گمرکی در سفر رسمی به عراق خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس مکاتبه‌ دریافتی از وزارت امور خارجه؛ وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی «تیله‌کوه» که مقدمه‌ای برای بازگشایی این مرز و آغاز تبادلات تجاری خواهد بود؛ موافقت کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: موافقت اعلام شده یک گام رو به جلو برای بازگشایی این بازارچه است و فرآیند آغاز فعالیت این بازارچه به عنوان یکی از اهرم‌های مهم در ایجاد اشتغال وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی گفت: بازارچه تیله‌کوه در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان از اهمیت ویژه برخوردار است.

امیری‌مقدم اضافه کرد: بر تسریع در بازگشایی این بازارچه به دلیل موقعیت بسیار مناسب تأکید داریم و از این فرصت بهینه برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش درآمدزایی مردم در کنار اشتغال پایدار استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول