اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا از شهروندانش خواست اوکراین را ترک کنند

سفارت آمریکا در کی‌یف با تکرار ادعاها درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین از شهروندانش خواسته این کشور را ترک کنند.

آمریکا از شهروندانش خواست اوکراین را ترک کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه فضاسازی‌های کشورهای غربی علیه روسیه در خصوص تحولات اوکراین، سفارت آمریکا در کی‌یف امروز (۶ بهمن/ ۱۶ ژانویه) از شهروندانش در اوکراین خواسته هر چه سریعتر این کشور اروپای شرقی را ترک کنند.

در پیامی که روی وب‌سایت سفارت آمریکا در کی‌یف درج شده آمده است: «سفارت آمریکا از شهروندان خود در اوکراین می‌خواهد با استفاده از وسایل نقلیه تجاری یا شخصی همین الان [خاک اوکراین را] ترک کنند.»

این بیانیه دو روز بعد از آن صادر شده که وزارت خارجه آمریکا در یک توصیه مسافرتی خواستار خروج خانواده دیپلمات‌ها و کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا از خاک اوکراین شده بود. (جزئیات بیشتر).

رسانه‌‌ها و مقام‌های کشورهای غربی در روزهای گذشته روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده‌ و مدعی شده‌اند ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد. مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها «مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو» است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه اقدام به ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به اوکراین کرده‌اند.

ساعاتی قبل‌تر، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره اقدامات ستیزه‌جویانه کشورهای غربی هشدار داد و از کشورها خواست برای دادن ضمانت امنیتی به مسکو اقدام کنند.

وزیر خارجه روسیه که در مجلس دومای این کشور صحبت می‌کرد تصریح کرد: «اگر پاسخ سازنده‌ای دریافت نشود و غرب به مسیر تهاجمی خود ادامه دهد، همانطور که رئیس جمهور پوتین گفت، مسکو در پاسخ اقدامات لازم را انجام خواهد داد».

مقام‌های مسکو در سال‌های اخیر به واشنگتن، لندن و دیگر اعضای ناتو درباره افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌ و بارها طی هفته‌های اخیر عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی را خط قرمز خوانده‌اند.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول