اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کاهش 25 درصدی کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

داده‌های موقت نشان می‌دهد که کمک‌های مالی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت در طول همه‌گیری کرونا ویروس ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، داده‌های موقت نشان می‌دهد که کمک‌های مالی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در طول همه‌گیری کروناویروس ۲۵ درصد کاهش یافته است.

براساس اطلاعات منتشر شده، حمایت‌های آینده واشنگتن از این آژانس سازمان ملل متحد نیز در دست بررسی است.کاهش چشمگیر بودجه در مقایسه با دوره دوساله قبل، ناشی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

به طورکلی داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که این نهاد بین‌المللی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با کمترین کمک مالی از سوی آمریکا روبرو بوده است.

داده‌های موقت نشان می‌دهد که واشنگتن ۶۷۲ میلیون دلار برای آخرین بودجه دو ساله خود به سازمان جهانی بهداشت پرداخت کرده است که کمتر از ۸۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است. در نتیجه، ایالات متحده دیگر اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت نیست؛ آلمان با میزان مبلغی که اهدا کرده درصدد تبدیل شدن به اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول