اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات برای تولیدکنندگان روغن موتور ضروری است

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی بخشنامه ای، تولیدکنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع محصولات خود اعم از دیزلی و بنزینی کرد.

درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات برای تولیدکنندگان روغن موتور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان عباس تابش طی بخشنامه‌ای، تولید‌کنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود کرد. 

 براساس این بخشنامه ؛ واحدهای تولید کننده عمده روغن موتور (شرکت نفت بهران ، سپاهان ، پارس و شرکت نفت ایرانول) ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند.

رئیس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در این بخشنامه تاکید کرد : بر حسب ابلاغیه مدیریت بازار کالاهای واسطه‌ای و نهایی از سوی وزیر  صمت و تصمیمات ستاد کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه‌ای و نهایی در آذر ماه به منظور ایجاد شفافیت در نظام توزیع ، ایجاد رقابت در بازار ، تعدیل و واقعی نمودن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمامی واحدهای تولیدکننده روغن موتور مکلفند قیمت تولید محصولات خود را منطبق با مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی-وارداتی (درب کارخانه،عمده فروشی و خرده فروشی) با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده بر روی بسته بندی ارائه نمایند.
همچنین ؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به تبع آن افزایش سفرها و جابه‌جایی اقلام کالایی در سطح کشور انتظار می‌رود پالایشگاه‌های تولیدی ضمن اهتمام بر تولید و توزیع حداکثری محصولات خود ، نسبت به رعایت قیمت‌های مصوب با هماهنگی عاملین توزیع و صنوف مربوطه اقدام لازم را انجام دهند. 

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار که در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه و تقاضا روبرو شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان رعایت موارد فوق را از سوی  تولیدکنندگان و عرضه کنندگان  محصولات  روغن موتور لازم الاجراء می داند.

ضمناً ، نظارت بر بازار و روند فروش  انواع روغن موتور در دستور کار بازرسان این سازمان  و سازمان صمت استانها بوده ، لذا درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب در هنگام فروش مراتب را در سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات (124) این سازمان و سازمان صمت استانها اعلام تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول