اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بانک مرکزی به تبعات حضور مدیران دوتابعیتی در بانک‌ها توجه کند

عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: مدیران دو تابعیتی نگاه به خارج از کشور داشته و حضور آنها در رأس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

بانک مرکزی به تبعات حضور مدیران دوتابعیتی در بانک‌ها توجه کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه امروز مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات مدیرعامل یک بانک خصوصی و دو تابعیتی بودن وی اظهار داشت: دولت‌های سابق و فعلی بارها مشکلات و درد مردم را گفته‌اند  اما هیچگاه بانک‌ها‌ قدمی برای رفع این مشکلات برنداشته اند.

وی افزود:‌دولت آیت‌الله رئیسی مستمراً در مورد اینکه بانک‌ها باید در خدمت مردم باشند اظهاراتی داشته و بارها گفته‌اند که نبایستی سود مرکب گرفته شود و حتی رئیس کل بانک مرکزی هم در این باره اظهاراتی داشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: متأسفانه پالایش جدی در مدیران بانکی صورت نگرفته است و بایستی مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و هیأت مدیره آنها را به صورت دقیق رصد کرده و اجازه ندهیم مدیران ضعیف و دوتابعیتی در آنجا رسوخ کنند.

کوچکی‌نژاد گفت: وقتی یک مدیر دو تابعیتی لندن‌نشین سیاست‌های پولی و بانکی کشور را قبول ندارد چرا باید در آنجا حضور داشته باشد. این در حالی است که این مدیران دو تابعیتی نگاه به خارج از کشور داشته و حضور آنها در رأس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مدیران دوتابعیتی بانک‌ها حساسیت بالایی دارند و از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم با مدیران عامل دوتابعیتی بانک‌ها برخورد کند؛ دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بایستی سفرهای متعدد این مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین را رصد کرده و مانع از استمرار مدیریت چنین افرادی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وقتی خانواده یک مدیر دوتابعیتی در لندن سکونت دارند و فرزندانش هم در آن کشور متخاصم زندگی می‌کنند قطعاً پدرشان هم در بخش‌ مدیریتی پولی و بانکی کشور جایگاهی نبایستی داشته باشد و اگر هم مدیریت این مدیر دوتابعیتی بانکی ادامه پیدا کند بایستی مجلس به سمت تحقیق و تفحص از این افراد گام بردارد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین قطعاً درکی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط فعلی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول