اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ویتامین‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا/ بیش از اندازه «ویتامین D» مصرف نکنید

عضو ستاد علمی مقابله با کرونا گفت: برخی ویتامین‌ها مانند D مصرف بیش از اندازه‌شان خطرناک است و به کلیه و سیستم ایمنی آسیب وارد می‌کند.

ویتامین‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا/ بیش از اندازه «ویتامین D» مصرف نکنید

علیرضا جلالی متخصص بیهوشی و عضو ستاد علمی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مصرف ویتامین‌ها اظهار داشت: اغلب ویتامین‌ها برای تقویت و بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شوند به خصوص ویتامین C و ویتامین D.

وی گفت: ویتامین C در انواع مرکبات به فراوانی وجود دارد و با توجه به فصلی که در آن قرار داریم مردم از میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال استفاده کنند. اغلب هموطنان ما از کمبود ویتامین D رنج می برند که می توانند با مصرف قرص های ویتامین D با تجویز پزشک از آن استفاده کنند. مصرف بیش از اندازه ویتامین D خطرناک خواهد بود. همچنین تعدادی از املاح مانند زینک می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

وی با بیان اینکه ویتامین ها معمولا اگر بیش از اندازه مصرف شوند توسط کلیه‌ها و کبد از بدن دفن می‌شوند گفت: برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین D مصرف بیش از اندازه شان خطرناک است و به کلیه و سیستم ایمنی آسیب وارد می‌کند. قرص های ۵۰ هزار واحدی ویتامین D حداکثر باید ماهانه یک بار باید مصرف شود و اگر دُز آنها کمتر بود باید هفته ای ۱ عدد مصرف شود و زمانی که سطح ویتامین D به حد معقولی رسید باید ماهی یک عدد مصرف شود.

وی افزود: می‌توان احتمال داد که کسانیکه دچار کمبود ویتامین D هستند، مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باشند. بر این اساس توصیه‌مان این است که برای پیشگیری افراد سعی کنند که سطح ویتامین D خون کمتر از حد نرمال نباشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول