اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سد سازی، تنها راه جلوگیری از خسارات خشکسالی در لرستان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خشکسالی مانند سال گذشته حدود شش میلیارد تومان خسارت داشتیم، تنها راه برون رفت از این وضع و مطالبه به حق مردم، بحث تخصیص آب و احداث سدهای استان است که در تر سالی آب را ذخیره و جلوی سیل را بگیرد.

سد سازی، تنها راه جلوگیری از خسارات خشکسالی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از خانه ملت، یحیی ابراهیمی درباره وضعیت توسعه سد سازی در استان لرستان، گفت: براساس اسناد بالادستی تعریف شده و سند آمایش سرزمینی لرستان، یکی از راه‌های توسعه استان حوزه کشاورزی بوده که اساس و زیرساخت آن نیز بحث آب و در این بحث نیز ساخت سد است.

 نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سالی که تر سالی است، سیل ویرانگر باعث نابودی اراضی و مناطق مختلف می‌شود که شاهد آن در سال ۹۸ بودیم و حدود ۱۰ هزار میلیارد خسارت به استان ما وارد شد.

ابراهیمی افزود: در خشکسالی نیز مانند سال گذشته حدود شش میلیارد تومان خسارت داشتیم، تنها راه برون رفت از این وضع و مطالبه به حق مردم، بحث تخصیص آب و احداث سدهای استان است که در تر سالی آب را ذخیره و جلوی سیل را بگیرد و در خشکسالی بتوان از این ذخایر استفاده کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سدسازی به‌عنوان یکی‌از مطالبات مردم در سفر ریاست‌جمهوری مطرح شد و پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: ما نمایندگان اگر تنها یک کار برای مردم استان انجام دهیم، باید حق آبه را از مسئولان که حق مردم است بگیریم، چه در بحث حق آبه و چه در بحث ساختن سدهای نیمه‌تمام و احداث سدهای جدید، یعنی ما نباید به تکمیل سدهای نیمه‌تمام قانع باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در شهرستان دلفان حدود یک سال است که فاز مطالعات سد «ده پهلوان» شروع شده است. 

وی عنوان کرد: درخواست ما از دولت این است که باتوجه به سفری که به استان داشتند، در تأمین اعتبارات لازم جهت مطالعات سدهای قبلی، شروع سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه‌تمام به شکل جدی ورود کند که بتوانیم از بارش‌هایی که داریم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

ابراهیمی گفت: بحث دیگر آبخیزداری است که تقریباً ۱۸۰ میلیارد تومان بابت این قضیه تأمین اعتبار شده که از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم به شکل ویژه بحث آبخیزداری، کشت در اراضی دیم و ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار به‌عنوان الگوی کشت که هم بتواند آب ذخیره کرده و از فرسایش خاک و سیلاب جلوگیری کند، را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول