اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

علوی: نوکر هنرمندان صنایع دستی هستیم!

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی با بیان اینکه ما در نمایشگاه سی و پنجم نگاه حمایتی را دنبال می کنیم، گفت: شاید حمایت هم واژه درستی نباشد، ما وظیفه نوکری خودمان را انجام می دهیم و هنرمندان باید از ما حمایت کنند.

علوی: نوکر هنرمندان صنایع دستی هستیم!

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس، سید حسین علوی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: راهبرد جدید در دولت جدید نگاه حمایتی است.

وی افزود: خیلی از هنرمندان از مبالغی که دریافت می شد معترض بودند، در دوره جدید سعی شده تا حد مقدور تغییراتی صورت گیرد و صنایع دستی به جایگاه اصلی خود بازگردد.
علوی با بیان اینکه ما در نمایشگاه سی و پنجم نگاه حمایتی را دنبال می کنیم، گفت: شاید حمایت هم واژه درستی نباشد، ما وظیفه نوکری خودمان را انجام می دهیم و هنرمندان باید از ما حمایت کنند.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی با بیان اینکه هنرمندان دارای نشان های درجه یک و دو هنری سالن خوبی در اختیار خواهند داشت، گفت: این کمترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم، با شعار نخبه گرایی حمایت ناچیزی از این عزیزان خواهیم داشت.
وی گفت: نکته مهم دیگر این است که ما دبیری این بخش را به خود هنرمندان دارای نشان هنری واگذار کردیم و در کنار آن شورای مشورتی تشکیل داده ایم.

علوی با اشاره به گلایه های هنرمندان صنایع دستی گفت: ما نان هنرمندان را می خوریم اما متأسفانه گلایه دارند که به آنها بی توجهی شده، هنرمندان دستور دهند ما اجرا می کنیم، این حق آنها و تکلیف ماست.

وی با تأکید بر اینکه صنایع دستی این قابلیت را دارد که روی پای خود باشد، گفت: هنرمندان باید از هر حمایتی رها شوند، با آغاز وزارت آقای ضرغامی بدنه هنرمندان ارتباط گسترده ای با ایشان داشتند و مطالبات خود را مطرح کردند، برنامه ما این است که نمایشگاه به راهبرد حمایتی خود بازگردد.

علوی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا برنامه های حمایتی بعد از اعتراض هنرمندان تصویب شد یا از قبل برای آن فکر‌ شده بود، گفت: تمام برنامه ما این است که صنایع دستی به دوران طلایی خود بازگردد، این شروع کار است که بخشی از نمایشگاه رایگان در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، در آینده باید با نظارت صنایع دستی و با یک بررسی دقیق و عادلانه میان هنرمندان صنایع دستی، تسهیلات رایگان را در راستای رشد هنرمندان در اختیارشان قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: من از اول خون دل خوردم که این اتفاق بیفتد اما بر فرض که با اعتراض هنرمندان برنامه های حمایتی اعمال شده سعادت ماست که با اعتراض هنرمندان صنایع دستی گامی در راستای تحقق خواسته هایشان برداریم.

یکی از خبرنگاران گفت که صحبت های شما شعاری است و توقعات را بالا می برد و اگر نتوانید کاری کنید، اعتراض ها بیشتر می شود ،علوی در پاسخ گفت: شعار هم ضرر و خطر دارد هم منفعت، خطر آنجایی است که تبدیل به حرف اضافی شود و منفعت اش هم آنجاست که تکلیف افراد را روشن می کند و شما راحت تر می توانید از من مطالبه داشته باشید.

وی افزود: یا من می توانستم کاری کنم و نکردم که باید مواخذه شوم یا واقعا نتوانسته ام.
شعار چیز بدی نیست شعارزدگی بد است و کسی که از بالا رفتن توقعات مردم باید نگران باشد من هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول