اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

یکی از شهدای گمنام بهشت زهرا شناسایی شد/پایان فراق 33 ساله

پیکر مطهر شهید عباسعلی نوروزی که 10 سال به عنوان شهید گمنام در بهشت زهرای تهران مهمان است، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد و فراق 33 ساله خانواده‌اش پایان یافت.

یکی از شهدای گمنام بهشت زهرا شناسایی شد/پایان فراق 33 ساله

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پیکر مطهر شهید عباسعلی نوروزی که در سال ۱۳۹۰ به‌ عنوان شهید گمنام در بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید عباسعلی نوروزی در ۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۵ در شهرک مدرس از توابع شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. سپس به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. سرانجام در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ در عین‌خوش توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.

پیکر این شهید سال‌ها در منطقه برجای ماند تا اینکه پس از سال‌ها با تلاش گروه‌های تفحص کشف شد. اما علی‌رغم تلاش‌های انجام شده شناسایی نشد و در سال ۱۳۹۰ به‌ عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا (س) تهران تشییع و تدفین شد.

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و علی زمانی فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین  با حضور در منزل این شهید،‌ خانواده شهید عباسعلی نوروزی را پس از ۳۳ سال از چشم‌انتظاری درآوردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول