اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردار مومنی: خیرین در ساخت مراکز ساماندهی معتادان متجاهر ورود کنند

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: استان فارس نسبت به دیگر استان‌ها در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر عقب ماندگی بیشتری دارد اما قول می‌دهیم که تلاش بیشتری داشته باشیم.

سردار مومنی: خیرین در ساخت مراکز ساماندهی معتادان متجاهر ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسکندر مومنی امروز در جریان سفر به استان فارس، طی بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌ معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز واقع در دهکده سلامی گفت: رییس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید خاصی بر موضوع معتادین متجاهر داشتند که سفر ما به استان فارس هم در راستای همین موضوع می باشد.

وی به بازدید میدانی از نقاط مختلف شهر شیراز در ساعات مختلف شب اشاره کرد و افزود: دیشب از نقاط مختلف شهر شیراز بازدید کردیم که مقرر شد در جلسه استانداری مسائل و مشکلات مختلف معتادان را بررسی و تصمیم گیری کنیم و اعتباراتی را نیز به استان فارس اختصاص دهیم، اما طبیعی است که باید مشارکتی باشد و بخشی از مرکز ستاد و قسمتی از مشارکت مردمی و بخشی دیگر از محل استانداری و شهرداری به صورت مشارکت عمومی موضوع معتادین متجاهر را در فارس ساماندهی کنیم.

قول می‌دهیم تلاش بیشتری داشته باشیم

مومنی اولین گام را ایجاد ظرفیت دانست و گفت: با پیگیری، مشارکت ستاد و استانداری می‌توان موضوع معتادان متجاهر در استان فارس را ساماندهی کنیم واینکه استان فارس نسبت به مراکز دیگر استان‌ها کمی عقب ماندگی بیشتری دارد را میپذیریم و قول میدهیم که تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی به ظرفیت خیرین اشاره کرد و گفت: خیرین در حوزه مدرسه سازی، ساخت مراکز درمانی و مساجد استقبال خوبی دارند اما در حوزه ساماندهی اعتیاد، بازآفرینی، کارآفرینی، توانمندسازی معتادان و پیشگیری هنوز این امر مهم کاری صورت نگرفته است.

خیرین استان فارس در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر ورود پیدا کنند

وی ادامه داد: الحمدالله در تهران دو مرکز، در تبریز و مشهد خیرین جهت ساخت مراکز ورود پیدا کردند که از خیرین استان فارس هم دعوت می‌کنیم که در حوزه ساماندهی معتادین متجاهر ورود پیدا کنند چون یک معتاد هم خودش و هم چند خانواده را درگیر می‌کند و اگر یک معتاد به جامعه برگردد قطعا چندین خانواده احیا می‌شوند.

او به حمایت از معتادین که در مراکز  پذیرش می‌شوند اشاره کرد و گفت: مراکز جدیدی که راه اندازی می شود باید چرخه ای کامل داشته باشند لذا باید استمرار و بازگشت به خانواده و جامعه که مهمتر است در دستور کار مراکز قرار گیرد و اکثر مراکز نگهداری دارای ظرفیتی هستند که بعد از مرحله اول سم‌زدایی، یک مهارت را یاد میگیرند و تولیدات را به فروش می‌گذارند و درآمد حاصل را به مددجو تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: گام بعد ارتباط با خانواده است که بعداز ترخیص بتوانند با خانواده ارتباط برقرار کنند و در کنار خانواده نسبت به کارآفرینی خود اقدام کنند.

اعطای تسهیلات به کارآفرینانی که از بهبود یافتگان حمایت می‌کنند

وی به حمایت از مرحله آخر اشاره کرد و افزود: مرحله آخر پذیرش در جامعه است که باید از کارآفرینان که نسبت به جذب  بهبود یافته اقدام می‌کنند، حمایت شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع معتادان گفت: همه مسوولین و جامعه دغدغه سلامتی شما را دارند که با این همه امکانات، مکان، آموزش و کارگاه تلاش خواهد شد تا شما به جامعه برگردید.

اسکندر مومنی با اشاره به تلاش مسوولین مرکز، صرف هزینه و امکاناتی جهت بهبود یافتن افزود: این امکانات برای شما معتادان مهیا شده است که با همت و اراده شما در بهبودی شما تسریع صورت پذیرد.

وی وجود مشکل در هر جامعه ای را مبرا ندانست و ابراز داشت: مشکلات در هر جامعه ای هست، آیا با مصرف مواد مخدر و اعتیاد آن مشکلات برطرف شد؟ قطعا خیر و بر مشکلاتش اضافه می‌شود.

وی خطاب به مددجویان گفت: امروز نمایشگاهی در همین مرکز راه اندازی شده است که از افراد بهبود یافته هستند که خود فعل خواستن را صرف کرده اند و توانستند امروز برای خود و دیگران شغل ایجاد کرده اند.

مومنی در پایان افزود: با توکل به خدا و کسب مهارت آموزی بتوانید به زندگی دوباره خود دست پیدا کنید.

گفتنی است در این بازدید از کتاب مجموعه داستان‌های "اعتیاد از نگاه من" رونمایی شد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول