اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حقوق مشروع کارگران زن براساس قانون کار رعایت شود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید تلاش کنیم از حقوق کارگران به ویژه کارگران زنی که در کارگاه‌های اقتصادی و خرد و مشاغل خانگی کار می‌کنند، صیانت کنیم.

حقوق مشروع کارگران زن براساس قانون کار رعایت شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن) مجلس و در جریان بررسی گزارش اجتماعی درباره اقدامات دستگاه‌ها در حوزه زنان اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در کرسی های مدیریتی باید اقدامات جدی تری انجام شود. براساس قاعده ای که در نظام مدیریتی مطرح است، زنان ایران زمین ناتوان نیستند؛ به زنان نباید به صورت ترحم آمیز نگاه کرد؛ حقوق مشروع کارگران زن براساس قانون کار است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا از حقوق همه کارگران به ویژه کارگران زنی که در کارگاه های اقتصادی و کارگاه های خرد و مشاغل خانگی اقداماتی را انجام می دهند، صیانت کنیم. همچنین باید بیمه زنان خانه دار در کشور عملیاتی شود.

نایب رئویس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: موضوع اشتغال زنان در روستاها باید با توجه جدی تری دنبال شود، همچنین استفاده از ظرفیت زنان در کرسی های مدیریتی اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: وزرا و معاونینی که انتخاب می کنند باید با توجه بیشتری انجام شود و طبق شعارهایی که در دولت سیزدهم داده شده، انجام شود. رئیس جمهوری به وعده هایی که در زمان انتخابات به زنان ایران زمین داده است، باید عمل کند و به اهمیت نقش بانوان در کشور باید توجه شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول