اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سویه‌های جدید بیماری‌های ویروسی با کیت‌‎‌های ایرانی شناسایی می‌شوند

شناسایی سویه‌های نوظهور بیماری‌های ویروسی‌ای مانند کرونا، به کیت‌های تشخیصی با دقت بالا نیاز دارد که این محصول توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است.

سویه‌های جدید بیماری‌های ویروسی با کیت‌‎‌های ایرانی شناسایی می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،نجمه شجاعی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری پزشکی امتیس ژن با بیان این که کیت تشخیص کرونا تولید شده در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است و ساختار کوچک‌تری نسبت به باکتری‌ها دارد. خصوصیات ویروس‌ها، آن‌ها را در مرز بین موجود زنده و غیر زنده جای می‌دهد و برای تشخیص آن‌ها نیاز به کیت‌ها و دستگاه‌های دقیق وجود دارد به ویژه زمانی‌که به پیچیدگی کووید19 باشند.

کیت تشخیص کرونا توسط فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان بومی‌‌سازی شد و در اختیار آزمایشگاه‌‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

تیم تحقیق و توسعه شرکت از همان نخستین روزهای شیوع بیماری و پس از انتشار فراخوان همکاری توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیقات خود را در این حوزه آغاز کرد. محققان و متخصصان شرکت تمام وقت و با تمام توان روی این موضوع متمرکز شدند.

تولید کیت متناسب با ساختار آزمایشگاه‌ها

دستورالعمل‌ و تجربه جهانی برای تشخیص ویروس کرونا خصوصا دو کشور پیشرو در تولید کیت‌های تشخیص کرونا را به کار بردیم. در حال حاضر نیز مراحل تولید انبوه را با موفقیت پشت سر گذاشته ‌ایم و با دریافت مجوزهای لازم آماده عرضه محصول هستیم.

از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص این محصول کاملا مشابه نمونه ‌های با کیفیت خارجی است. همچنین کیت تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌ های مرجع وزارت بهداشت با موفقیت تست شده و مجوز فروش دریافت کرده است.

کیت تشخیص بیماری کووید ۱۹ که در شرکت امتیس ژن تولید شده به صورت قطعی در بیماران مشکوک تشخیص داده می‌‌شود. این کیت، ژن‌های اختصاصی ویروس را مورد هدف قرار داده و پس از انجام تست مراحل تست وجود ویروس در نمونه افراد مشخص می شود.

تولید کیت ارزان قیمت

زمان انجام تست کوتاه است و با عرضه و تداوم محصولات بومی و متناسب با امکانات آزمایشگاه های صلاحیت دار تحت پوشش وزارت بهداشت در زمان ارائه نتایج بهبود حاصل خواهد شد. با این اقدام دانش بنیان‌ها نیاز کشور به کیت تشخیص کرونا رفع شد‌، به طوری‌که پس از رفع نیاز کشور، امکان قرار گرفتن در شمار کشورهای صادرکننده این کیت وجود دارد.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: کیت تشخیص کرونا ساخت داخل یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد و می‌تواند سویه‌های جدید ویروس کرونا را نیز تشخیص دهد و نگرانی ها در این حوزهرا برطرف کند.

شرکت توسعه فناوری پزشکی امتیس ژن تا به امروز حدود 10 فرصت شغلی ایجاد کرده و با توسعه بخش‌های مختلف، این میزان افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول