اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جمعه بازار باید برقرار شود/خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسه امنیت غذایی مقرر کردیم که جمعه بازار باید برقرار شود، گفت: همچنین بنا شد که خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود.

جمعه بازار باید برقرار شود/خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی در مراسم معرفی رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان، با بیان اینکه با استعداد بخش کشاورزی استان از جنبه‌های مختلف قابل بیان است، اظهار داشت: هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی زنجان رتبه خوبی در بحث صنایع غذایی دارد و برای مثال زردآلوی ماهنشان در بحث استفاده از کود و سم در رده پایینی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نرم جهانی منتشر شده از سوی فائو درباره استفاده از کود و سم گفت: بر اساس آمار منتشره کشور ایران از نرم جهانی و زنجان هم از نرم کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه درخواست داریم زنجان در کارگاه‌های علمی کشاورزی فعال ظاهراً شود، تصریح کرد: جلسات قرارگاه امنیت غذایی به طور مستمر با مشارکت همه دستگاه‌های دخیل و با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

تاراسی با اشاره به اینکه در جلسه امنیت غذایی مقرر کردیم که جمعه بازار باید برقرار شود، تصریح کرد: همچنین بنا شد که خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برخی از وظایف محوله به جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح یاوران تولید نیز از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی است که مصوبات خوبی داشته است.

وی به بحث همکاری با مراکز علمی پژوهشی زنجان هم تأکید کرد و گفت: قطعاً مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز به دستاوردهای خوبی در مباحث علمی به دست خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) گفت: زندگی‌هایی که ما داریم، تقسیم‌بندی شده است، یعنی یک نوع زندگی گیاهی است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی افزود: دومین بحثی که مطرح است، زندگی عرفانی است و یک عده نیز برای آخرت زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از زندگی‌ها زندگی طیب و پاک است که این نوع زندگی مگر با عفت و پاک‌دامنی میسر نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ راه برای رسیدن به حیات طیبه وجود دارد، گفت: علمای هر علمی احیا کنندگان قلوب هستند.

حسینی با بیان اینکه یاد گرفتن علم بر هر شخصی واجب و لازم است، افزود: کلمه علم ۷۷۹ بار در قرآن تکرار شده است و آن چیزی که بر سر انسان آمده از جهل نشأت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر لزوم بحث تحقیقات در سازمان جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات و تحقیقات خوبی در این سازمان باشیم.

رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه مسؤولیت در هر سطحی که باشد یک امانت گران‌بها است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مسئولیت یک فرصت کوتاهی است و شایسته است که افراد از لحظه‌لحظه این فرصت‌ها در رفع مشکلات استفاده کنند.

نادر عباسی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تابعه استانی افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی است، گفت: این امر به دو صورت انجام می شود. نخست انجام پژوهش‌های بنیادی و تولید علم و نوآوری است و وجه دوم نیز قرار گرفتن در کنار بخش های اجرایی وزارت متبوع و همکاری با آنها در حل مشکلات اجرایی است، مأموریتی که قانون‌گذار تعیین کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به رویکرد اصلی خود در برنامه‌ریزی‌های مربوط به مدیریت مرکز مبنی بر بهره‌گیری از رویکرد سیستمی یا تفکر سیستمی اضافه کرد: سیستم ترکیبی از اجزاست که برای رسیدن به یک هدف مشخص باهم تعامل دارند.

عباسی با اشاره به اینکه هر سیستم ویژگی‌های خاص به خود را دارد، افزود: اجزای سیستم باید ارتباط و تعامل منطقی باهم داشته است؛ همان‌طور که جهان هستی، بدن انسان و ساعت یک سیستم هستند.

وی تصریح کرد: اگر تعامل بین اجزای سیستم وجود نداشته باشد، این اجزا به یک مجموعه تبدیل خواهند شد که بسیار ناکارآمد خواهد شد گویی که قطعات یک خودرو را کنار هم چیده باشند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جهان هستی بزرگ‌ترین سیستم است، اضافه کرد: اجزای جهان هستی با هم مرتبط هستند و در تعاملی هستند که بر روی‌هم تأثیر می‌گذارند.

عباسی تصریح کرد: یک نگاه دیگر سیستمی هم وجود دارد که آن تفکر در امتداد زمان و دوراندیشی است. چرا که هر تصمیم یا اقدامی پیامدهای مختلفی دارد و در انجام هر تصمیمی باید با دور اندیشی پیامدهای آن را سنجید. بطوریکه  بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات امروزی ناشی از عدم تفکر سیستمی دیروزی ما در شناسایی و حل مسائل است.

انتهای پیام/2308/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول