اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار درباره وجود شبکه‌های دلالی در درون و بیرون شهرداری‌ها/ ناکارآمدی کمیسیون ماده 100

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود شبکه‌های دلالی در درون و بیرون شهرداری‌ها، گفت: این افراد آبرو و حیثیت شهر را زیر سوال می‌برند و باید در مقابل آنها با جدیت ایستاد؛ در گذشته پرونده‌هایی داشتیم که خود شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز درگیر این ‌شبکه‌ها شده بودند که نباید بگذاریم این اتفاقات تکرار شود.

هشدار درباره وجود شبکه‌های دلالی در درون و بیرون شهرداری‌ها/  ناکارآمدی کمیسیون ماده 100

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در همایش شهرداران استان آذربایجان شرقی، بر طراحی و تعریف نقشه راه مدیریت شهری مبتنی بر اسناد بالادستی و اقتضائات بومی توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و اظهار کرد: شهرداران به موضوعاتی همچون اقتصاد شهر، افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار به منظور مشارکت در تولید ناخالص داخلی توجه جدی داشته باشند.

 وی ادامه داد: شهرداران با شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و معرفی هنرمندانه این جاذبه‌ها به بخش خصوصی، می‌توانند از نقش‌آفرینی موثر سرمایه‌گذاران در پنجره واحد سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.
 
خرّم گفت: شهرداری‌ها با اهتمام و اراده کارشناسی و مدیریتی برای حل معضل حاشیه‌نشینی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی‌های جدید با استفاده از هم‌پیوندی با روستاهای اطراف تلاش کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های تقنینی و اجرایی برای تحقق مدیریت واحد شهری و پایان یافتن تعارض منافع سازمانی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات آبی کشور اجرای پروژه‌های بازچرخانی آب و افزایش بهره‌وری با توجه به تولید بالای پساب شهری مورد توجه جدی شهرداران قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه نقشه جامع فرهنگی شهرها با هدف تقویت هویت ایرانی، اسلامی و بومی برای رشد و تعالی انسان در بستر خانواده تهیه و تدوین شود، ادامه داد: در دهه فجر امسال نمادسازی‌های فرهنگی با اتکا بر روحیه انقلابی و آزادی‌خواهی مردم منطقه و شهرها انجام گیرد.
 
خرّم اضافه کرد: یکی از معضلات کنونی در حوزه شهرداری‌ها، مدیریت زمین در داخل، پیرامون و محدوده شهرهاست که متاسفانه بر اساس بررسی‌ها، انحراف از طرح‌های جامع و دستکاری در معابر بر خلاف مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان اتفاق افتاده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود شبکه‌های دلالی در درون و بیرون شهرداری‌ها، گفت: این افراد آبرو و حیثیت شهر را زیر سوال می‌برند و باید در مقابل آنها با جدیت ایستاد؛ در گذشته پرونده‌هایی داشتیم که خود شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز درگیر این ‌شبکه‌ها شده بودند که نباید بگذاریم این اتفاقات تکرار شود.
 
وی همچنین به ناکارآمدی کمیسیون ماده 100 در بالا بردن هزینه تخلفات ساختمانی و ایجاد رانت و فساد در قیمت‌گذاری‌های کاذب برای املاک و اموال شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: این معضلات و فسادها در شهرداری‌ها باید رفع شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در حوزه قراردادها و مناقصه‌ها نباید ابهام وجود داشته باشد و صلاحیت پیمانکاران باید به دقت بررسی شده و از دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شود.
 
وی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی در شهرداری‌ها مشکلاتی وجود دارد، گفت: تعدد و تکثر قراردادهای استخدامی و بی‌ضابطه بودن این قراردادها، از دیگر معضلاتی است که شهرداری‌ها با آن مواجه هستند.
 
خرّم اضافه کرد: فقدان نظام هماهنگ و قاعده‌مند در شهرداری‌ها از جمله عوامل انگیزشی برای فساد در شهرداری‌هاست.

عدم سکونت شهرداران در محل خدمت خود قابل قبول نیست
 
وی تأکید کرد: عدم سکونت شهرداران در محل خدمت خود قابل قبول نیست و شهرداران باید در محل خدمت خود زندگی کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود منابع دولتی برای اجرای پروژه‌ها، اظهار داشت: هزاران پروژه در اقصی نقاط کشور وجود دارد که به دلیل نبود منابع، نیمه‌تمام مانده‌اند.
 
وی اضافه کرد: به تمام فرمانداران ابلاغ کرده‌ایم که مجمع توسعه و پیشرفت هر شهرستان را متشکل از مسئولان و افراد حقیقی و حقوقی تشکیل دهند تا از وجود نخبگان و سرمایه‌گذاران در توسعه شهرستان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول