اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

آغاز روند کاهشی قیمت گوشت/امروز با عرضه بیشتر، قیمت 5 هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به سه دلیلی که باعث افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر شد اشاره کرد و گفت: از امروز با عرضه بیشتر گوشت با بازار، روند کاهشی قیمت آغاز شده و امروز 5 هزار تو مان در هر کیلو از قیمت افزایش یافته قبل، عقب نشینی کرد.

آغاز روند کاهشی قیمت گوشت/امروز با عرضه بیشتر، قیمت 5 هزار تومان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت گوشت قرمز در بازار تهران کیلویی 10 تا 15 هزار تومان افزایش یافته است، این محصول راهبردی بخش مهمی از سبد خانوارها را تشکیل می دهد که افزایش قیمت آن در سالهای اخیر سرانه مصرف آن را پایین آورده و مصرف بیشتر به سمت مصرف مرغ تمایل پیدا کرده است.

 دلایل افزایش قیمت گوشت را در گفت و گو با رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی جویا شدیم که در زیر می خوانید:

علی اصغر ملکی به خبرنگار فارس گفت: قیمت در روزهای اخیر افزایش یافته بود اما از امروز با عرضه بیشتر محصول روند کاهشی قیمت آغاز شده و امروز 5 هزار تو مان در هر کیلو از قیمت افزایش یافته قبل، عقب نشینی کرد.

وی در پاسخ به اینکه قیمت گوشت الان چقدر است؟ گفت: لاشه گوسفند را به قیمت کیلویی 140 تا 145 هزار تومان به مغازه داران می دهند و آنها هم 10 تا 12 درصد روی این قیمت می کشند.با این حساب قیمت هر کیلو گوشت شقه گوسفندی 154 تا 168 هزار تومان می شود.

*سه دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مهمترین دلیل افزایش قیمت را یخبندان ها و سرمای اخیر عنوان کرد که باعث اختلال در عرضه گوشت به بازار شده است به طور مثال یخبندان هایی که در کردستان وجود داشت مانع شد تا عرضه دام از این استان به بازار عرضه شود.

وی همچنین گفت: دلیل دوم این است که به علت سرمای زمستان مصرف در این فصل بالاست و تقاضا به رشد قیمت کمک کرده است.

به گفته این مسئول، صادرات دام زنده عامل سوم برای رشد قیمت گوشت شده است، اما از نظر من اکنون فصل صادرات نیست و باید در فصل زایش در ماه های خرداد و تیر صادرات دام زنده انجام شود.

ملکی در پاسخ به اینکه آیا تولید دام در کشوربه اندازه ای است که ما صادرات کنیم، گفت: تولید دام خوب است اما در این فصل نباید انجام شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: تولید کنندگان با فشاری که به مسئولان آوردند آنها را مجبور کردند که در این فصل مجوز صادرات دام زنده را صادر کنند.

به گزارش فارس، سالانه 150 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می شود و برای تامین داخل نیاز به یک میلیون تن گوشت قرمز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول