اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

حضور یگان‌های سپاه و بسیج در مناطق سیل‌زده و برفی ادامه دارد

سخنگوی سپاه در تشریح اقدامات سپاه برای امداد و خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده از بارش‌های اخیر تاکید کرد: حضور یگان‌های سپاه و بسیج تا بازگشت شرایط زندگی مردم به وضع عادی ادامه دارد.

حضور یگان‌های سپاه و بسیج در مناطق سیل‌زده و برفی ادامه دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با قدردانی از کلیه نیروهای امدادی سازمانی، جهادی و مردمی فعال در امر امداد و خدمت رسانی به مردم سیل زده در استانهای جنوبی و شرقی کشور در تشریح اقدامات سپاه و بسیج در این عرصه اظهار کرد: سپاه و بسیج همانند همیشه در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله برف و... با سازماندهی و گسیل امکانات و ظرفیت‌های در اختیار، پیشتازانه و مجاهدانه پای به عرصه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از بارش های اخیر گذارد و با دستور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده محترم کل سپاه، نیروی زمینی، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سپاه های استانی درگیر بحران، به حالت آماده باش و آغاز عملیات امداد و نجات در آمده‌اند.

 وی افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از همان ساعات اولیه یگان ها و تجهیزات سپاه و نیروهای بسیجی عملیات امداد و نجات را در مناطق سیل زده و برف گیر کشور آغاز و در کنار سایر یگان های امدادی به ارائه خدمات اولویت دار از جمله نجات ، جابجایی ، استقرار و اسکان مردم گرفتار در اماکن و نقاط امن و مطمئن مبادرت ورزیدند.

 سردار شریف مسدود شدن راه‌های روستایی و بروز مشکلات جدی در عملیات امداد و نجات روستاییان را از دغدغه های جدی یگان های امدادی توصیف و تصریح کرد: با سازماندهی خوب صورت پذیرفته بلافاصله یگان‌های امداد و نجات بسیجی و پاسدار و دیگر نیروهای جهادی و مردمی ضمن رساندن خود به صحنه؛ عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و مسیرهای روستایی را با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعزام شده نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز و هم‌زمان نجات ، جابجایی ، اسکان و استقرار موقت مردم را برغم شرایط نامناسب جوی به انجام رساندند.

سخنگوی سپاه با اشاره به فعال شدن خودروهای زرهی امدادی و دهها دستگاه ماشین آلات سنگین مهندسی در منطقه افزود: بالگردهای هوانیروز سپاه نیز عملیات جابجایی و رساندن وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک ،غذای گرم نان و دیگر اقلام ضروری را عهده‌دار و در کنار ظرفیت سایر نیروهای مسلح و سازمان‌های امدادی به کمک مردم شتافتند.

سردار شریف با بیان اینکه تقریباً از مرحله بحرانی عبور کرده‌ایم و اقدامات تکمیلی در راستای بازگشت و استقرار و روستاییان و مردم در محل زندگی خود آغاز شده است گفت : با توجه به شرایط ، با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه عصر روز گذشته علاوه بر استقرار گروه های پزشکی بهداری نیروی زمینی سپاه ، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سیار شهید حاج قاسم سلیمانی نیرو از کرمان به منطقه رودبار اعزام و  رسماً خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز به مردم سیل زده در این منطقه را شروع کرده است.

وی تخلیه آب از منازل و معابر و لایروبی ، شستشو و پاکسازی خانه ها و لوازم را از جمله اقدامات ضروری و در دست اقدام نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده توصیف و خاطرنشان کرد: بازگشایی مطمئن معابر ، تقویت و احداث سیل بند های مورد نیاز روستاها در مناطق سیل زده از اقداماتی است که به منظور ممانعت از ورود سیلاب ها به مناطق مسکونی و محل زندگی مردم توسط یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام شده است.

سردار شریف در پایان با تاکید بر تداوم عملیات خدمت‌رسانی سپاه و بسیج به مردم ، به درخواست دولت برای حفظ ظرفیت ها و یگان های امدادی در منطقه اشاره و گفت : تا بازگشت شرایط عادی به مناطق سیل زده و شکل‌گیری روال جاری زندگی مردم در منطقه خواهیم ماند و کمک به هموطنان عزیز را تکلیف و مایه افتخار خود می دانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول