اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رویکرد صحیح در تعرفه‌گذاری انرژی/ مصوبه برقی دولت به تحقق عدالت ختم می‌شود

استاد بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: رویکرد دولت در مصوبه اخیر این بود که برای حد مشخصی از مصرف برق یارانه برای همه مردم وجود دارد اما اگر مشترکی خواست بیش‌تر از الگوی تعیین‌شده از برق استفاده کند، باید بهای واقعی انرژی را بپردازد که مشخصا رویکرد صحیحی است.

رویکرد صحیح در تعرفه‌گذاری انرژی/ مصوبه برقی دولت به تحقق عدالت ختم می‌شود

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در بیان لزوم اصل عدالت در تمامی تصمیم‌گیری‌های دولتی اظهار داشت: تمامی تصمیمات دولت همواره باید در جهت حمایت از تولید با هدف اصلاح معیشت خانوارهای کشور اتخاذ شود و عدالت در فرصت‌های اقتصادی میان تمامی مردم تقسیم شود.

استاد بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در بیان آثار سوء نظام تعرفه‌گذاری یارانه‌ای در حوزه برق گفت: همواره باید از خود بپرسیم، اگر خداوند نعمت نفت و گاز را به کشور ما نداده بود، چگونه باید برای توسعه مبتنی بر عدالت برنامه‌ریزی می‌کردیم، قطعا با این رویکرد نظام تعرفه‌گذاری یارانه‌ای برق به طور کامل کنار گذاشته می‌شود.

*تحقق عدالت با مصوبه برقی دولت

وی در بیان لزوم تغییر نگرش در تعرفه‌گذاری برق افزود: نظام تعرفه‌گذاری در حوزه برق باید به گونه‌ای باشد که در نهایت زمینه تولید در کشور را به نحو احسن مهیا کند، زیرا برق یکی از زیرساختی‌ترین نیازهای بخش مولد اقتصاد در کشور است.

نویسنده کتاب «الگویی برای توسعه اقتصادی ایران» با اشاره به مصوبه برقی دولت به منظور تغییر نظام تعرفه‌گذاری برق گفت: رویکرد دولت در مصوبه اخیر این بود که برای حد مشخصی از مصرف برق، یارانه برای همه مردم وجود دارد، اما اگر مشترکی خواست بیشتر از الگوی تعیین شده از برق استفاده کند، باید بهای واقعی انرژی را بپردازد که مشخصا رویکرد صحیحی است.

استاد بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: مصوبه برقی دولت که از ابتدای بهمن‌ماه اجرایی شد، گام موثری در جهت تحقق عدالت و به این هدف مهم ختم می‌شود.

رزاقی با اشاره به اینکه در دولت گذشته تصمیمات با نگرش سرمایه‌داری اتخاذ می‌شد، گفت: قشر محروم جامعه نباید هزینه روشن ماندن خانه ثروتمندان را پرداخت کند و مصوبه برقی دولت گام موثری در توقف این روند در کشور است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول