اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی

وزیر خارجه کویت پس از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان گفت، پیام خود برای ایجاد اعتماد دوباره میان کشورهای عربی و لبنان را تحویل داده و منتظر پاسخ بیروت است.

پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت که شنبه (دیروز) وارد لبنان شده امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، وی پس از دیدار با عون در کاخ «بعبدا» گفت، درباره دلیل اصلی سفرش به لبنان با عون صحبت کرده است.

وزیر خارجه کویت تصریح کرد: حامل یک پیام کویتی، خلیجی (کشورهای حاشیه خلیج فارس) ، عربی و بین‌المللی به عنوان اقدامات و ایده‌های پیشنهادی برای اعتمادسازی مجدد با لبنان هستم؛ آنها (لبنانی‌ها) اکنون در صدد بررسی آن هستند و انشاءالله به زودی پاسخ ما را می‌دهند.

احمد ناصر المحمد الصباح هم چنین گفت: قصد دخالت در امور داخلی لبنان را نداریم.

وب‌سایت النشره در گزارش دیگری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، پیشنهادی که وزیر خارجه کویت تحویل داده مشتکل از ۱۵ بند است؛ بیشتر آنها مربوط به اصلاحات مورد انتظار است اما دو بند آن ویژه «سلاح حزب‌الله و مداخلات منطقه‌ای آن» می‌باشند.

ریاست‌جمهوری لبنان هم پس از این دیدار اعلام کرد، پیشنهاد کویت برای اعتمادسازی دوباره مورد مشورت قرار خواهد گرفت تا موضعی مناسب درباره آن اتخاذ شود.

این نخستین سفر وزیر یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به لبنان از زمان بروز تنش در روابط دو طرف بر سر اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان است که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را بیهوده توصیف کرده بود.

وی دیروز نیز با «عبدالله بو حبیب» همتای لبنانی خود و نیز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.

وزیر خارجه کویت دیروز گفت: من سه پیام آورده‌ام که اولی همدردی با مردم لبنان است و دوم اینکه نمی‌خواهیم لبنان سکویی برای هجمه به کشورهای عربی و خلیج‌(فارس) باشد و در امور هیچ کشور عربی دخالت کند و سوم اینکه لبنان باید به تعهدات خود برای ایجاد  اصلاحات مورد نیاز پایبند باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول