اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاظمی‌قمی: مجوز ترانزیت گازوئیل به درخواست مقامات افغانستان صادر شد

نماینده ویژه ایران در افغانستان نوشت: برای تامین نیازهای مردم افغانستان مجوز ترانزیت گازوئیل برای 3 ماه صادر شد.

کاظمی‌قمی: مجوز ترانزیت گازوئیل به درخواست مقامات افغانستان صادر شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در افغانستان در توئیتی نوشت: در راستای تامین نیازهای مردم افغانستان در فصل زمستان و با توجه به درخواست مقامات آن کشور از جمهوری اسلامی ایران، مجوز ترانزیت گازوئیل به کشور افغانستان از قلمروی ایران به مدت سه ماه صادر شد.

این مجوز در حالی صادر شده که طی ماه‌های اخیر بهای مواد سوختی از جمله گاز مایع در افغانستان به شدت افزایش یافته است. دلیل این امر، افزایش بی‌سابقه قیمت در برابر پول افغانی خوانده می‌شود.

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در جریان سفر خود با مقامات ارشد این کشور از جمله کاظمی قمی دیدار و گفتگو کرده بود

بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان، در این دیدار پیرامون روابط دوجانبهٔ اقتصادی و سیاسی میان افغانستان و ایران، افزایش پروازها، ترانزیت زمینی و سایر تسهیلات و فراهم‌آوری تسهیلات برای مهاجرین افغان بحث صورت گرفت.

در همین حال برخی مقامات مقام در دیدار سفیر ایران از کمک‌ها و حمایت‌های تهران به مردم افغانستان قدردانی کردند.

«عبدالله عبدالله» و «حامد کرزی» در دیدار «بهادر امینیان» با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی به افغانستان بر تقش سازنده تهران در این کشور تاکید کردند.

ایران از کشورهای پیشرو در ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است و همواره اعلام کرده مردم این کشور در اولویت سیاست خارجی قرار دارند. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول