اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زندانی کردن 17 روزنامه نگار فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

یک گروه حقوق بشری از زندانی شدن چندین روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

زندانی کردن 17 روزنامه نگار فلسطینی توسط رژیم  صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه حقوق بشری عرب روز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱۷ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی را در زندان نگه داشته است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه، «کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر از این بازداشت‌شدگان قبلاً محکوم شده‌اند، پنج نفر تحت بازداشت اداری و پنج نفر دیگر در انتظار صدور حکم هستند. سیاست بازداشت اداری به مقام‌های رژیم  اسرائیل اجازه می‌دهد تا مدت بازداشت یک زندانی را بدون اتهام یا محاکمه تمدید کنند.

این گروه حقوق بشری نسبت به تاخیر در صدور احکام علیه زندانیانی که چندین سال بدون اتهام در بازداشت بوده‌اند هشدار داد و این سیاست را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر» توصیف کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر، تروریسم دولتی را علیه رسانه‌های فلسطینی سازمان‌دهی کرده‌ و تلاش دارد جهت تضعیف مردم فلسطین رسانه‌های فلسطینی را خاموش کند.»

به گفته گروه‌های مرتبط با امور اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل، دستکم ۴۶۰۰ فلسطینی از جمله حدود ۵۰۰ زندانی اداری نگهداری می‌شوند.

در تحولی دیگر در این رابطه، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اعمال تنبیهات جمعی علیه فلسطینی‌ها در روستاها و شهرهای کرانه باختری با هدف بهبود شرایط امنیتی برای شهرک‌نشینان صهیونیست اذعان کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، نظامیان صهیونیستی که در اطراف شهر رام‌الله دوره خود را می‌گذارنند، اعتراف کردند که ورودی‌ شهرها را می‌بندند و مانع از رفتن اهالی به سر کار در زمان مناسب می‌شوند. همچنین به مدارس یورش می‌برند تا اولیای دانش‌آموزان را مجبور کنند مانع از سنگ‌پراکنی فرزندانشان به سمت خودروهای نظامی صهیونیستی و نیز خودروهای شهرک‌نشینان شوند.

یکی از نظامیان صهیونیست که در نزدیکی شهر «دیر نظام» دوره خود را می‌گذارند، گفت: «ما در راستای به تعویق انداختن رفتن افراد بزرگسال به سر کارشان کار می‌کنیم و در تلاشیم که زندگی مردم را در آنجا سخت کنیم.»

 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول