اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیکاری در انبار غله ایران نباید معنی داشته باشد/ ضرورت گنجاندن مهاجرت معکوس در برنامه‌های فرمانداران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: انبار غله ایران که همان شهرستان هشترود است نباید دارای درصدهای بیکاری زیاد باشد و باید مهاجرت معکوس در برنامه‌های شهرستان گنجانده شود.

بیکاری در انبار غله ایران نباید معنی داشته باشد/ ضرورت گنجاندن مهاجرت معکوس در برنامه‌های فرمانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، تراب محمدی امروز در جلسه تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید هشترود اظهار کرد: دشمنان در پی اختلاف افکنی میان و نظام اسلامی ایران است  اما ملت و حاکمیت ایران همواره پشتیبان همدیگر هستند و از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

وی افزود: همه ما باید دست در دست هم بدهیم و اقتصاد مقاومتی را در سطح کشور اجرایی کنیم تا نیازمند سایر کشورهای بیگانه نباشیم و در تولید بیش از پیش کوشا باشیم.

محمدی گفت: مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کند باید با سیاست‌های کلی در خدمت نظام و مردم باشد اما جناحی عمل نکند.

وی ادامه داد: فرماندار باید یک خاکریز باشد برای دفاع از ارزش‌های نظام و منطقه و باید شهرستان خود را به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل کند تا شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

محمدی اضافه کرد: انبار غله ایران که همان شهرستان هشترود است نباید دارای درصدهای بیکاری زیاد باشد و باید مهاجرت معکوس در برنامه‌های شهرستان گنجانده شود.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه ساماندهی و بهبود وضعیت جاده‌ها بخصوص راه‌های روستایی است و باید فرماندار جدید این برنامه‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

محمدی گفت: بهترین راه استفاده از معادن موجود در سطح شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار از کمبود جمعیت گلایه کرد و گفت: مردم نباید تحت تاثیر غرب‌گراها قرار باشند و باید زاد و ولد را در برنامه خود داشته باشند.

وی توجه به گردشگری را از واجبات دانست و اضافه کرد: جاده سلامت، بقعه بایزید بسطامی، سایت تاریخی قلعه ضحاک و چندین مورد دیگر از این اماکن می‌تواند در وضعیت فرهنگی و اقتصادی شهر تاثیرگذار باشد.

محمدی با بیان اینکه مشکل آب شرب هشترود باید به صورت اساسی حل شود خاطرنشان کرد: فرماندار باید در بطن مردم باشد و برنامه‌های شهرستان را در هر حوزه به بهترین نحو مدیریت کند.

محمدی اضافه کرد: استفاده از جناح‌های مختلف در بدنه دولت از الزامات است و باید از نظر و وجود نخبگان علمی، سیاسی، اجتماعی و جوانان استفاده شود. 

آرسینک در آب شرب هشترود

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار هشترود امین امینیان برای ارتقای شهرستان و جذب سرمایه‌گذار قدم‌های موثری برداشته است و حرکات وی برای این شهرستان یک غنیمت بزرگ است.

سیدحمزه امینی اظهار کرد: مطالبات مردم از دولت خدمتگزار، تامین سلامت آب شرب می‌باشد که دارای آرسنیک است و مردم را تهدید می‌کند و درخواست دیگر بهبود و ساماندهی راه‌های روستایی است.

وی افزود: تکمیل سه هزار هکتار از پایاب سد سهند مربوط به دولت قبل است و ما از دولت جدید می‌خواهیم پنج هزار هکتار دیگر از اراضی پایاب سد سهند را به اتمام برساند.

امینی ادامه داد: مسئولان باید قدردان مردم و در خدمت مردم باشند و مشکلات مربوط به مردم را در اسرع وقت حل کنند.

فرماندار سابق هشترود گفت: عملکرد چهار ساله مدیریت شهرستان در هفت فصل و در ۲۲۰ صفحه به سمع و نظر همشهریان رسیده است.

وی با بیان اینکه به اصل مشارکت در شهرستان توجه ویژه‌ای شده است؛ خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف کارهای بسیار خوبی انجام گرفته که توسعه منطقه را در بر داشته است.

امینیان اضافه کرد: پیگیری های مربوط به آزاد راه هشترود مراغه، پایان دادن به خام فروشی مواد معدنی، تکمیل ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند، ایجاد صنایع تبدیلی غذایی، ایجاد شهرک شیلات، برگزاری ۵۵۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی و چندین مورد دیگر از کارکرد مدیریت شهرستان است.

علیرضا توری با حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار جدید هشترود معرفی و از زحمات امین امینیان تقدیر شد. 

علیرضا توری  دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات دفاع استراتژیک است.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان هشترود روزگاری به تنهایی بخش عمده گندم موردنیاز کشور را تامین می کرد و به همین دلیل نیز به انبار غله ایران معروف بود اما به دلایل مختلف این جایگاه امروز از دست رفته است.

آذربایجان شرقی به دلیل برخوردرای از مواهب طبیعی، بارش های مناسب و زمین های حاصلخیز، همواره از قطب های کشاورزی ایران بوده اما خشکسالی های اخیر و عدم اتخاذ تدابیر مناسب با فراز و نشیب های زیادی دراین حوزه مواجه است.

به اعتقاد کارشناسان، گرچه مشکل خشکسالی و کاهش بارندگیها را نمی توان با دست بشر جبران کرد اما برخی از اقدامات پیشگیرانه می توانست از عمق فاجعه در منطقه بکاهد.

در این میان، اصلی ترین انتقاد وارد شده به دستگاه های اجرایی استان طی سالیان اخیر مربوط به عدم اجرای طرحهای پایاب سدهای آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول