اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اُمیکرونی‌های خوزستان دوبرابر شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سیر مراجعین مبتلا به اُمیکرون در استان فزاینده بوده و نسبت به هفته قبل بیشتر از دو برابر شده است.

اُمیکرونی‌های خوزستان دوبرابر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سیر مراجعین مبتلا به اُمیکرون در استان فزاینده بوده و نسبت به هفته قبل بیشتر از دو برابر شده است.

وی افزود: میزان بیماران مثبت کرونایی در استان سیر فزاینده ای داشته و به نظر می‌رسد سویه اُمیکرون در استان غالب شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم ولی نباید این تعداد را آمار نهایی فرض کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بیماران خفیف هستند لذا بیشترین تاکید ما بر رعایت ایمنی و حفاظت شخصی یعنی ماسک زدن و واکسن زدن است که با رعایت آن می توان، سپر ایمنی برای خود ایجاد کنیم.

محمدحسین سرمست تصریح کرد: اگر ماسک زدن و واکسیناسیون به خوبی انجام نشود مردم در معرض بیماری قرار می‌گیرند چرا که قدرت سرایت اُمیکرون چند برابر نوع‌های قبلی است.

 وی به جلوگیری از اجتماعات و محدود کردن آن بدون مختل کردن زندگی مردم تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی مثل تودیع و معارفه و مراسمات مذهبی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا در مکان‌های دارای تهویه باشد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول