اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از لغو انسداد هراز تا آماده‌باش پلیس در جاده‌های مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از لغو انسداد محور هراز به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و حماسه ششم بهمن آمل، خبر داد.

از لغو انسداد هراز تا آماده‌باش پلیس در جاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یدالله جهان‌تاب در جمع خبرنگاران درباره آخرین  وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: بنا به درخواست سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل و همچنین مدیریت طرح های  شرکت ساخت و توسعه استان، انسداد محور هراز که مقرر شد از ۲ تا  ۶بهمن ماه در این محور اجرایی شود، لغو شد.

رئیس پلیس راه استان مازندران گفت: به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و حماسه ششم بهمن آمل انسداد مقطعی محور هراز لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

*محور کیاسر کماکان مسدود است/ یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده ها

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده های استان با توجه به بارش برف و باران طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: محور کیاسر کماکان مسدود است
 
وی اظهار کرد: بارش سنگین برف طی شبانه روز گذشته در سطح محورهای کوهستانی استان موجب انسداد مقطعی محورهای اصلی از جمله کندوان  ـ هراز و سوادکوه شد.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اعمال ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی از جمله انسداد محورهای هراز، کندوان و سوادکوه برای پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه از امداد رسانی به بیش از ۷۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به شدت بارش برف در محور کیاسر از بعد از ظهر روز گذشته این محور مسدود شد و تا اطلاع ثانوی به علت کاهش ایمنی همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

جهان‌تاب با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جوی در تمامی محورها صاف و آفتابی است به ذوب برف در محورها اشاره کرد و افزود: با توجه به لغزنده بودن این محورها به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود با سرعت مطمئنه تردد کنند تا دچار سانحه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی را دارند نسبت به تجهیز خودروی خود به تجهیزات زمستانی اعم از سوخت کافی، پتو، زنجیر چرخ، اطمینان از سالم بودن برف پاک کن و جیره غذایی ضروری و ... اقدام کنند.

جهان‌تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با عوامل پلیس راه ما را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

*امدادرسانی پلیس مازندران به خودروها و مسافران گرفتار در برف و کولاک

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار در برف و کولاک سنگین دو روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و پیش‌بینی احتمال سقوط بهمن و عدم ایمنی کافی در محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و حفظ جان مسافران این محورها در مقاطع زمانی مختلف با هماهنگی مبادی ذیربط مسدود شده است.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: با توجه به صدور اطلاعیه و هشدارهای هواشناسی و پلیس راه در خصوص وضعیت بد جوی در محورهای مواصلاتی و تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری و تجهیز خودروها به وسایل و لوازم زمستانی، تعدادی از خودروها در این محورها دچار مشکل شدند.

این مسؤول افزود: با بسیج همه امکانات و تقویت گشت‌های انتظامی و امدادی و اعزام نیروهای کمکی از دیگر محورها به محورهای کوهستانی و برف گیر، خودروهای گرفتار در برف و مسافران در راه مانده امداد رسانی شد.

میرزایی از اسکان مسافران در پاسگاه انتظامی، پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و مناطق امن و امداد رسانی به شهروندان طی دو روز گذشته خبر داد و افزود: برای پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه به بیش از ۷۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محور های مواصلاتی استان امدادرسانی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: با توجه به شدت بارش برف در محور کیاسر از بعد از ظهر روز گذشته این محور مسدود شد و تا اطلاع ثانوی به علت کاهش ایمنی همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی هراز، فیروزکوه و کندوان باز و تردد در آن جریان دارد به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات و تجهیز خودروها به وسایل و تجهیزات زمستانی، پلیس را در برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محورهای کوهستانی یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به همکاری خوب دستگاه های امدادی و خدماتی در محورهای مواصلاتی استان با پلیس راه به ویژه ماموران راهداری و هلال احمر، از همکاری خوب مردم و رانندگان و توجه به توصیه های پلیس قددرانی کرد.

سردار میرزایی همچنین از تعطیلی مدارس برخی شهرها و مناطق مازندران امروز شنبه ۲ بهمن ماه به علت برف و یخبندان خبر داد و افزود: بارش برف و یخبندان در معابر، مدارس روستایی در شهرستان سوادکوه را تعطیل و آموزش در فضای مجازی دایر است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول