اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

باید عدالت در پرداخت حقوق و مزایا اجرا شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هم اکنون افرادی با کار همسان و حقوق و مزایای متفاوت در ادارات مشغول به کار هستند که باید این تبعیض در پرداخت رفع شود و شاهد عدالت و هماهنگی در پرداخت‌ها باشیم.

باید عدالت در پرداخت حقوق و مزایا اجرا شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش طلایه داران گام دوم انقلاب با اشاره به گفتمان دولت سیزدهم هم گفت: این دولت در مسیر ولایت و رهبری حرکت می کند و از همه ظرفیتها برای تحقق مطالبات معظم له به خصوص در زمینه گام دوم انقلاب بهره می گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سه سال قبل و در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند و خواستار اجماع مسئولان و بخشهای گوناگون برای تحقق این بیانیه شدند ولی در سه سال گذشته، دولت وقت اعتقاد و اهتمامی در این زمینه نداشت و حتی حاضر نبود آن را تشریح کند و در این مدت تنها نیروهای متعهد و انقلابی آن را در جامعه زنده نگه داشتند.

معاون رییس جمهور بیان کرد:  آیت الله رئیسی رئیس جمهور و دولت سیزدهم اهتمام خاصی به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه های رهبر معظم انقلاب در مفاد این بیانیه در بخشهای اقتصادی، علم و پژوهش ، عدالت، مبارزه با فساد و سیاست خارجی و مرزبندی کشورمان در سطح بین المللی و سبک زندگی اسلامی دارند.

وی اظهار داشت: تاکید آیت الله رئیسی رییس جمهور و دولت سیزدهم در زمینه نظام رتبه بندی  و پرداخت برای کارکنان دولت در بخشهای مختلف اعم از اساتید، معلمان، کارکنان دستگاه قضایی و سایر کارمندان دولت اجرای عدالت است و سازمان اداری و استخدامی کشور باید این مساله را به صورت دقیق مورد بازبینی قرار بدهد و باید نظام هماهنگ پرداخت حقوق در بین کارکنان دستگاههای اجرایی مختلف بازآفرینی شود و از نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون افرادی با کار همسان و حقوق و مزایای متفاوت در ادارات مشغول به کار هستند، گفت: باید این تبعیض در پرداخت رفع شود و شاهد عدالت و هماهنگی در پرداخت باشیم و باید این مساله سامان یافته و هر یک از نیروی کار و مدیران دستگاهها این مساله را درک کنند که به اندازه کار و تلاش و تخصص به آنان توجه می شود.

حسینی گفت: نظام رتبه بندی معلمان به عنوان لایحه در روزهای پایانی دولت قبلی مطرح شده بود که این دولت هم اجرای آن را تقبل و در بودجه سال آینده هم لحاظ کرده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای کاهش نرخ تورم در کشور گفت:  در مدت پنج ماه فعالیت این دولت سیر صعودی تورم که مشکلات زیادی برای اقشار و بخشهای مختلف ایجاد کرده بود، کنترل شد و هم اکنون اگرچه در جامعه تورم وجود دارد ولی سرعت رشد آن کم شده است و ان شاء الله با برنامه های اقتصادی مهار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دولت قبلی هر جا پول کم می آوردند سریع اسکناس چاپ می کردند که این خود در ایجاد تورم تاثیر زیادی داشت.

معاون رییس جمهور گفت: دولت قبلی با یک سری لوایح و طرحها بار سنگینی بر دولت سیزدهم تحمیل کردند ولی این دولت تلاش می کند با نظر نخبگان و صاحب نظران و بدون استقراض از بانک مرکزی مشکلات را کاهش دهد.

حسینی گفت: اینکه گفته می شود که این دولت باید چابکی بیشتری داشته باشد،  آن را با چه دولتی مقایسه می کنیم با دولت یازدهم و دوازدهم که حتی حاضر نبودند برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس بروند  ولی آیت الله رئیسی  تاکنون هفت مرتبه در مجلس شورای اسلامی حاضر شده است و رییس جمهور در سفرهای استانی با نمایندگان و مسوولان و آحاد مردم از نزدیک دیدار دارد و مسائل و مشکلات را به صورت دقیق بررسی می کند در صورتی که برخی نمایندگان مجلس به گفته خودشان در شش سال گذشته یک بار هم موفق نشده بودند با رییس جمهور دیدار کنند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم گوش شنوا برای بررسی مسائل و مشکلات و خدمت به مردم دارد و رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور به صورت مداوم با نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی  دیدار دارند و وزرا تنگناها را بررسی می کنند و شما دیدید در زمان وقوع سیل و زلزله خود رییس جمهور و سایر وزرا از نزدیک مشکلات مردم و حادثه دیدگان را بررسی می کنند.

وی در خصوص حذف ارز ترجیجی هم گفت: این اقدام یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور است و به رانت خواری عده ای که با سوء استفاده های کلان ثروتهای هنگفتی را جمع کرده بودند، پایان می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول