اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آل‌هاشم و باز اقدامی نو در نماز جمعه/ از تجلیل مادران شهدا تا سخنرانی یک بانو پیش از خطبه‌ها

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه تبریز که بارها به دلیل کارهای نو در سال‌های اخیر در صدر اخبار قرار گرفته است، این بار با ابتکاری بین صلاتین نماز جمعه تبریز از مادران شهدا به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) تجلیل کرد.

آل‌هاشم و باز اقدامی نو در نماز جمعه/ از تجلیل مادران شهدا تا سخنرانی یک بانو پیش از خطبه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چند هفته‌ای که نه، الان چند سالی است امام جمعه تبریز خبرساز شده و کارهای مردمی این امام جمعه از جمله دستور جمع کردن نرده‌های نماز جمعه و حذف درب تشریفات در نماز جمعه بین مردم و مسوولان، سوار بر اتوبوس و تاکسی، ایستادن در صف نان، حضور در جمع دانشجویان در خوابگاه و سلف غذا،  تشکیل میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم در نماز جمعه و .... در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب زیادی پیدا کرده است.

بیش‌تر مردم تبریز او را به عنوان یک روحانی مردمی می‌شناسند که خارج از حیطه مسوولیت خود چهره به چهره با مردم همراه شده و از پیر تا جوان از این منش و رفتار او به شوق آمده‌اند. به‌طور مثال حجت‌الاسلام آل‌هاشم، هنگام سخنرانی در یک مسجد، کودکان محل از او خواستند تا با تفنگ‌های اسباب‌بازی خود مانند محافظ‌ها کنار او بایستند. او نیز در کنار آنها سخنرانی خود را انجام داد یا حضور در مغازه پیرمرد با انصاف تبریزی که پاکت خالی چای را هم وزن می‌کرد، نشان می‌دهد که روحانیت همچنان همراه با مردم و غمخوار آنهاست.

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» امام‌جمعه تبریز و فرزند آیت‌الله «سید محمدتقی آل‌هاشم» از روحانیون برجسته تبریز، روحانی که با حذف نرده‌های حائل بین مردم و مسوولان در نماز جمعه، حضور در ورزشگاه، تئاتر، میزهای خدمت در نماز جمعه تبریز و دیدارهای صمیمانه مردمی خبرساز شد.

آل‌هاشم، معتقد است ما هرروز در کشور اخبار خوب داریم. خبرها باید امیدبخش و اثرگذار باشد، یکی از کارهای خوب وی تجلیل از نخبگان قرآنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری در بین‌الصلاتین نماز جمعه تبریز است.

 

 امروز در یکی از این مراسم‌‌،  امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی مدیرکل بنیاد شهد و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی از مادران شهدا، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر تجلیل کرد.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: سیره و روش حضرت ام البنین (س) به عنوان الگویی برای مادران، صبر و فداکاری است.
 

در این مراسم از مادران شهدایی که همسر، مادر شهید و فرزند شهید همزمان بودند، تجلیل شد.

ام البنین ابراهیم‌پور  مادر شهیدان  والامقام علیرضا، محمدرضا و یعقوب محمدپور صبور

طاهره ملکی( همسر شهید و مادر شهید یعقوب و محمدحسین زاده اصل)

خورشید انجمن بحری ( همسر شهید پرویز نوروزی و مادر شهید انجمن بحری)

رقیه حسین‌زاده ( فرزند یعقوب حسین‌زاده اصل و خواهر شهید علیرضا حسین‌زاده و همسر شهید عزیز محمدخانلی)

معصومه فتح‌زاده کاری فرزند شهید تاروردی فتاح‌زاده و خواهر شهید علیرضا فتاح‌زاده و همسر شهید والامقام مرتضی عادلی

ثریا فرشبافیان فرزند، خواهر شهیدان فرشبافیان و همسر شهید ( همسر جانباز 70 درصد شهید حاج رحیم درخشان

گلزار داوودی خلجانی مادر سه شهید محمد یعقوب آذرآبادی حق
 

در این مراسم همچنین از مادران شهدایی که فوت کردند از جمله ایران پینه‌دوست مادر سه شهید ( مجید، حبیب و محمد خانلو) و فیروزه خلصی باویل مادر شهیدان ( اصغر، کاظم، محمدباقر حضرت‌پور) و فاطمه سلطان باقری‌زاد برومند  همسر شهید حمزه‌علی و مادر شهیدان ابراهیم و رضا ابراهیم هراب ذکر خیر و تجلیل شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، سخنران  پیش از خطبه‌های نماز این هفته تبریز لیلی اورنگی ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز به مناسبت روز زن بود.
 

سخنرانی لیلی اورنگی مدیر گمرک تبریز پیش از خطبه این هفته تبریز

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول