اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش مناطق آزاد در توسعه ورزش

مناطق آزاد به‌عنوان ویترین و شاهراه اقتصادى یک کشور، نقش بسزایى در رشد و توسعه ورزش و تعمیم آن به سرزمین اصلى خواهند داشت.

نقش مناطق آزاد در توسعه ورزش

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، پویان رحمانى از کارشناسان حوزه ورزش در یادداشتى پیرامون نقش ورزش در مناطق آزاد کشور آورده است:

مناطق آزاد به‌عنوان ویترین و شاهراه اقتصادى یک کشور، نقش بسزایى در رشد و توسعه ورزش و تعمیم آن به سرزمین اصلى خواهند داشت.

از این مناطق مى‌توان به‌عنوان محلى براى توسعه گفتمان فرهنگى و اشاعه دیپلماسى ورزشى در سطح وسیعى در راه گسترش ورزش بین‌الملى کشور استفاده کرد.

امروزه مناطق آزاد کشورمان بیش از پیش در گیر و دار اقتصادى فرو رفته است و غفلت مسؤولان آن نیز از گفتمان فرهنگى و ورزشى در سطوح مختلف بین‌المللى هویداست.

مناطق آزاد مى‌توانند به‌عنوان هاب اردوهاى تیم ملى در رشته‌هاى ورزشى گوناگون و برگزارى تورنمنت‌هاى بین‌المللى هم در ارزآورى براى کشور سهیم شوند و هم در راستاى اشاعه ورزش محلى دِینشان را نسبت به منطقه خود بجا آورند.

آن چیز که عیان است در مناطق آزاد کشورمان، سرمایه‌گذارى چندانى در ورزش صورت نمى‌گیرد و در حوزه حرفه‌اى هم محلى از اعراب ندارند و نامى از آنها در لیگ‌هاى رشته‌هاى ورزشى نیست.

هویداست که نگاه مدیران مناطق آزاد نسبت به ورزش بسیار ناچیز است در حالى که ورزش مى‌تواند به اهداف عالیه آنان که همان چشم‌انداز حوزه اقتصادى است، کمک کند.

مناطق آزاد مى‌توانند با حضور خود در لیگ‌هاى حرفه‌اى هم در سطح کشور عرض اندام کنند و هم در سطح حرفه‌اى حامى ورزشکاران منطقه و قهرمانان نامى وطن شوند.

چشم‌انداز مشاور رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و دبیر کنونى شورایعالى مناطق آزاد صنعتى و ویژه اقتصادى نسبت به توسعه ورزش در مناطق آزاد بى‌نظیر است اما مدیران منطقه‌اى آن تاکنون نتوانسته‌اند اهداف عالیه ستاد را به منصه‌ظهور برسانند.

همان‌طور که مى‌دانیم قرار است جام جهانى ٢٠٢٢ فوتبال در کشور قطر و در جوار دو منطقه آزاد مهم و استراتژیک کشور برگزار شود، حال سؤوال اینجاست که چقدر توانسته‌ایم کیش و قشم را درگیر این رویداد بزرگ کنیم و از پتانسیل آنان هم در زمینه گردشگرى و هم هتلینگ ارزان‌تر نسبت به کشور میزبان استفاده نمائیم.

نیاز است سعید محمد با یک اقدام جهادگونه و برنامه‌اى مدون، موتور خاموش ورزش مناطق آزاد کشور را روشن و مدیران منطقه را به تحرک و حمایت از این فعالیت اجتماعى جوان‌پسند صف‌آرایى کند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول