اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پیکر راوی «عصرهای کریسکان» رهسپار زادگاهش شد/ مراسم تشییع فردا در سردشت

مراسم تشییع و تدفین پیکر امیر سعیدزاده راوی کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «شنام» ظهر فردا جمعه اول بهمن ماه در سردشت برگزار می‌شود.

پیکر راوی «عصرهای کریسکان» رهسپار زادگاهش شد/ مراسم تشییع فردا در  سردشت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پیکر مطهر امیر سعیدزاده جانباز ۳۰ درصد، آزاده دفاع مقدس و راوی کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «شنام» از تهران به سوی زادگاهش «سردشت» رهسپار شد.


پیکر شهید راهی سردشت شد

محمدرضا سعیدزاده، فرزندش به خبرنگار فارس گفت: پیکر پدرم را در حال حاضر با آمبولانس به سوی شهر ارومیه می‌بریم. البته به علت بارش برف و مسدود بودن جاده‌ها، قطع به یقین حوالی ظهر فردا جمعه ۱ اول بهمن‌ماه مراسم تشییع و تدفین پدرم در سردشت برگزار می‌شود.

امیر سعیدزاده روز گذشته چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در پی عوارض قلبی ناشی از جانبازی در بیمارستان ساسان تهران دارفانی را وداع گفت.

درباره امیر سعیدزاده

امیر سعیدزاده سال‌ها در اسارت کومله و چند سال پس از جنگ، مدت‌ها اسیر جریان‌های معاند کُرد بود. او در حالی درگذشت که ۶۰ سال داشت و سال گذشته متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» به روایت او منتشر شده بود.


تصویری از امیر سعیدزاده و همسرش

سعیدزاده پیش از انقلاب از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود. بعد از آن اسیر کومله می‌شود و از سازمان کومله نیز فرار می‌کند. چهار سال بعد از پایان جنگ، سعیدزاده به اسارت یکی از گروهک‌های معاند در می‌آید و این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۷۴، یعنی یک دوره ۱۵ ساله به طول می‌انجامد. او همرزم و همسنگر شهید صیاد شیرازی، شهید چمران، شهید بروجردی و شهید باکری در عملیات‌های مختلف بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول