اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آب پشت سد میناب 2 برابر شد/تاثیر سیل جنوب بر ذخیره آب سدها

بارش‌های اخیر در جنوب کشور سبب شد تا آب پشت سدهای این منطقه با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

آب پشت سد میناب 2 برابر شد/تاثیر سیل جنوب بر ذخیره آب سدها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در 2 هفته گذشته جنوب و جنوب شرق کشور شاهد بارش‌هایی با شدت بسیار بالا بود. برای مثال در استان هرمزگان تنها در 7 روز معادل 110 میلی‌متر بارش به ثبت رسید. این در حالیست که متوسط بارندگی یکسال این استان در بلند مدت کمتر از 180 میلی‌متر گزارش شده است.

در نتیجه این بارش‌ها، دریاچه سدهای مستقر در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور شاهد افزایش میزان سطح آب بوده است. بر این اساس دریاچه سد درود زن پس از بارش‌ها شاهد افزایش 1.29 کیلومتر مربعی سطح آب بوده است.

*سطح آب دریاچه سد استقلال 8.5 کیلومتر افزایش یافت

همچنین در دریاچه سد ملاصدرا افزایش 0.55 کیلومتر مربعی سطح آب گزارش شده است. بیشتری افزایش سطح آب دریاجه مرتبط با دریاچه سد میناب(استقلال) در استان هرمزگان است که افزایش سطح 8.5 کیلومتر مربعی را تجربه کرده است. به عبارت  دیگر در سد میناب شاهد افزایش 100 درصدی سطح آب بودیم.

علاوه بر این دریاچه سد جگین نیز شاهد افزایش سطح 2.06 کیلومتر مربعی بوده است.

به گزارش فارس، این افزایش سطح دریاچه‌های در شرایط رقم می‌خورد که حجم قابل توجهی از آب سیلاب در سازه‌های آبی ذخیره نشده و به دریا ریخته شد.

بر اساس آمار ارائه شده نزدیک به 100 میلیون متر مکعب آب شیرین در سیل هرمزگان روانه دریا شد. آبی که ذخیره آن با شیوه‌های به روز می‌توانست مسئله آب این بخش از کشور را تا اندازه بسیاری در سال‌های خشکسالی مرتفع سازد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول