اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شوراها باید نسبت به منابع درآمدی موجود در قوانین اشراف داشته باشند

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش‌ها که گاهی در شوراها به آن توجه نمی‌شود، آن است که به منابع درآمدی و قوانینی که می‌تواند کمک به پیشرفت و رفع موانع کند، اشرافیت لازم را ندارند.

شوراها باید نسبت به منابع درآمدی موجود در قوانین اشراف داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان های استان اصفهان، اظهار داشت: یکی از چالش‌ها که گاهی در شوراها به آن توجه نمی‌شود، آن است که به منابع درآمدی و قوانینی که می‌تواند کمک به پیشرفت و رفع موانع کند، اشرافیت لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در قانون‌هایی مثل قانون بودجه و برنامه ۵ ساله ظرفیت‌های وجود دارد، ولی به دلیل نبود اشرافیت از آن به درستی استفاده نمی‌شود؛ به عنوان نمونه اگر طرحی وجود داشته باشد که بر اساس آن بتوان سوخت مایع را حذف کرد یا در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، می‌توان از ظرفیت‌های قانونی آن استفاده کرد.

حاجی‌دلیگانی افزود: گاهی سلایق سیاسی و اختلاف نظرها باعث می‌شود حق یا حقوقی از مردم تضییع شود و باید توجه داشت که این نگرش در این دنیا و آخرت ما را مسؤول خواهد کرد و بنابراین باید فارغ از گرایش‌ها و سلایق از این فرصتی که امروز در اختیار ما قرار گرفته است نهایت استفاده را داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدالت‌محوری از جمله مسائلی است که مورد انتظار همگان است، تأکید کرد: همجواری با کلانشهر اصفهان موجب شده است که سایر شهرستان‌های اطراف هزینه‌های بسیاری بپردازند و از سوی دیگر کلان‌شهر اصفهان هم باید کمک کند تا به واسطه کمبود خدمات در شهرهای همجوار از مهاجرت به سمت کلان‌شهر اصفهان جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول