اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

در آستانه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری؛ کهگیلویه و بویراحمد را با همه ظرفیت‌ها معرفی کنیم

نمایشگاه بین المللی تهران بهمن ماه امسال برگزار می‌شود که امید می‌رود در این نمایشگاه همه ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.

در آستانه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری؛ کهگیلویه و بویراحمد را  با همه ظرفیت‌ها معرفی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۹ الی ۱۲ بهمن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران برگزار می‌شود و قرار است کهگیلویه و بویراحمد در غرفه ۳۸ در مساحت ۱۳۵ متر مربع تولیدات، ظرفیت‌ها و هر آنچه در حوزه گردشگری دارد را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

سرزمین چهارفصل، زیبا و رویایی کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دارد.

کهگیلویه و بویراحمد آبشارهای زیبایی مثل آبشار بهرام بیگی، آبشار کمر دوغ و آبشار یاسوج را در دل خود جای داده است، چشمه‌ها و رودخانه‌ها، سدها، طرح‌های بوم‌گردی، جنگل‌ها  و شهر توریستی و گردشگرپذیر سی‌سخت از جمله ظرفیت‌های این استان است.

از طرف دیگر، کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور، منابع طبیعی بکر خدادای، منابع نفت و گاز و هزار و یک ظرفیت دیگر است و دستگاه‌هایی که قرار در این نمایشگاه شرکت کنند با دستی پر به تهران می‌روند.

اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود متولیان برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد به معرفی چند غذای سنتی این استان مانند آش دوغ و نان کلکی و چند غذای سنتی دیگر بسنده می‌کنند و همین غفلت موجب می‌‌شود انچه باید از نمایشگاه عاید استان بشود نمی‌شود.

مجددا تاکید می‌کنیم و امیدواریم دستگاه‌های استانی که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند کهگیلویه و بویراحمد را با همه ظرفیت‌های که دارد معرفی کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول