اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امدادرسانی هلال احمر زنجان به 250 خودروی گرفتار در کولاک

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های هلال احمر از شهرستان‌های طارم و زنجان در عملیاتی سخت و نفس گیر برای 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند.

امدادرسانی هلال احمر زنجان به 250 خودروی گرفتار در کولاک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع کولاک شدید در جاده زنجان – طارم نخستین تیم عملیاتی هلال احمر از شهرستان طارم در ساعت 14 ظهر روز گذشته برای امدادرسانی به خودروهای گرفتار در این مسیر اعزام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: با شدت گرفتن کولاک و گرفتار شدن شمار زیادی از خودروها در کولاک برف دو تیم عملیاتی دیگر از هلال احمر طارم و 9 تیم نیز از شهرستان زنجان برای امدادرسانی به جاده شریانی زنجان – طارم اعزام شدند.

وی گفت: این خودروها با ۳۰۰ سرنشین در این شرایط جوی سخت گرفتار شده بودند که ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به بستن زنجیر چرخ، رهاسازی به خودروها کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: در بین در راه ماندگان خرما، نان و بیسکویت توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: تعدادی از امدادگران هلال احمر برای اسکان اضطراری اقدام به انتقال سرنشینان با آمبولانس به قهوه خانه بادامستان می‌کردند و تیم‌های دیگری نیز اقدام به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودروها کردند.

 وی از انتقال سرنشینان خودروهای گرفتار در کولاک به سه راهی طارم توسط خبر داد و گفت: این سرنشینان سپس از طریق مینی بوس‌های هلال احمر به حسینیه اعظم زنجان  هدایت و اسکان اضطراری یافتند.

موسوی یادآوری کرد: تعدادی دیگری از سرنشینان این خودروهای گرفتار را نیز در قهوه خانه  گردنه بادامستان اسکان داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: عملیات امدادرسانی تیم‌های هلال احمر در این مسیر ارتباطی از ساعت ۱۴ ظهر روز گذشته تا ساعت دو بامداد امروز  ادامه داشت که پس از ۱۲ ساعت به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در این عملیات‌ها با هماهنگی‌های انجام شده سپاه انصارالمهدی(عج) استان نیز ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار برای انتقال درراه ماندگان به حسینیه اعظم به کمک هلال احمر آمدند، تصریح کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری زنجان نفربرهای تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان آماده باش شدند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها برای امدادرسانی استفاده شود.

موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه فوریت‌های پزشکی در جاده زنجان – طارم پایگاه فعالی دارد این تیم‌ها نیز خدمات درمانی و مراقبت از زنان باردار، افراد سالخورده و کودکان را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات‌های سخت و نفس گیر، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نیروی انتظامی و پلیس راه استان انجام شد.

لازم به یادآوری کرد:عملیات امدادرسانی و انتقال سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده شریانی زنجان – طارم با حضور و مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مسیر ارتباطی انجام شد.

انتهای پیام/73004/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول