اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت مقام مادر در مازندران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر گفت: فعالیت در حوزه بانوان و خانواده گسترده است در این بخش نیازمند حمایت همه جانبه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت مقام مادر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سمیه قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و روز زن برگزار شد به فعالیت‌های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت روز زن اشاره و اظهار کرد: فعالیت در حوزه بانوان و خانواده گسترده است در این بخش نیازمند حمایت همه جانبه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در صحنه‌های اجتماعی، استیفای حقوق شرعی و قانونی، توسعه فرصت‌ها با تکیه بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه سلامت، اوقات فراغت، توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی، ارتقای توانمندی زنان مدیر و نخبه، بازنگری قوانین و مقررات و اصلاح ساختار اداری تشکیلاتی زنان و خانواد این سند تدوین شد.

قاسمی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و توجه به زیر اخت‌ها در اولویت فعالیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران قرار دارد، افزود: با توجه به نقش و سهم زنان در شکل گیری پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در مازندران برگزار شده است، البته مازندران در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۲۱ زن شهیده و ۴۳ بانوی جانباز سهم مازندرانی‌های از دوران دفاع مقدس بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، برگزاری جشنواره ملی شهدای دختر دانش‌آموز، طرح آموزش فرزند پروری با یادگیری مهارت طرح واره و اجرای طرح ملی پویش مهربانی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل دانست و یاداور شد: اشتغال و کارآفرینی از مباحث مهمی است که از سوی این اداره کل پیگیری می‌شود در چهار سال اخیر به ۲ هزار و ۲۳۸ بانوی کارآفرین با همکاری ۳۰ تعاونی در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات کم بهره بانکی اعطا شد.

این مسؤول از انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی به منظور افزایش کیفیت در بهره‌وری مشارکت اجتماعی، توانمندی بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی، دفتر امور روستایی، صنعت آب و برق، دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره پست، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سمن‌ها منعقد شد.

طوسی با تاکید بر اینکه حقوق کودک از موضوعات مهمی است که در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران مورد بررسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: کنفرانس حقوق کودک با موضوع حمایت قضایی از کودکان و نوجوانان در استان برگزار شد همچنین پیگیر وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل نیز هستیم.

وی پیگیری مجازات جایگزین حبس برای کودکان بزهکار و مذاکره با دستگاه‌های مرتبط جهت همکاری با کانون‌های اصلاح و تربیت را از دیگر موارد در حوزه حقوق کودک دانست و گفت: این اداره کل پیگیر وضعیت کودکان فاقد هویت نیز است تا کودکی بدون شناسنامه در استان نباشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ضمن گله‌مندی از اینکه مقرر شد ۲۴ سالن ورزشی ویژه بانوان در استان مازندران احداث و تمام وقت ویژه این قشر باشد، یادآور شد: وقتی سالن‌های ورزشی توسط دستگاه اجرایی متولی به غیراجاره داده می‌شود هیچ سالن ورزشی دولتی ویژه بانوان نداریم.

به گزارش فارس، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روزشمار بزرگداشت هفته زن و روز مادر از دوم تا جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ با عنوان زن نهضت علمی و فناورزی، جهش تمدنی، فرهنگ و هنر و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایداری نسل صالح، مدیریت نشاط و نقش آفرینی در عدالت اجتماعی، افتخار آفرینی در عدالت اجتماعی، حماسه سازی و عزت ملی، خودباروی و نقش آفرینی در تولید و اقتصاد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول