اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

دوپینگ، استخدام خارج از رویه و تصمیمات انتخاباتی، حاصل سه ماه سرپرستیِ مددی در اسکیت

سرپرست سابق فدراسیون اسکیت در حالی کاندیدای ریاست این فدراسیون شده که پیامدهای مدیریت ناکارآمدش یکی یکی در حال رو شدن است.

دوپینگ، استخدام خارج از رویه و تصمیمات انتخاباتی، حاصل سه ماه سرپرستیِ مددی در اسکیت

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ اگرچه بارها در مورد آفت و آثار نامطلوب سرپرستی بر فدراسیون‌های ورزشی صحبت شده ولی این بار دوران کوتاه سرپرستی فریبا مددی در فدراسیون اسکیت نشان داد که اگر این سه ماه بیشتر طول می‌کشید؛ آثار زیانبار آن تا سال‌ها گریبان این ورزش را رها نمی‌کرد. در ادامه فهرستی از این سرپرستی زیانبار را مرور می کنیم که امید می رود چنین رویه ای ادامه پیدا نکند.

* فاجعه ای به نام دوپینگ 

اعزام تیم ملی به کلمبیا در زمان مدیریت مددی، اگرچه با دستاوردی همراه نبود ولی خبرهای جدید حاکی از آن است که متأسفانه تست دوپینگ یکی از ملی پوشان مثبت شده و به احتمال زیاد با محرومیت بلندمدت این ورزشکار نیز همراه خواهد بود. مددی که در زمان اعزام، از اعزام تیم ملی بانوان بنا به دلایلی نامشخص امتناع کرد، نهایتا تصمیم‌هایی را گرفت که این فاجعه اسف بار را رقم زد. 

* استخدام خارج از رویه

مددی در همان مدت کوتاه حضور در فدراسیون اسکیت با این تصور که رییس آینده خواهد بود، دستور استخدام دو نیروی جدید و مورد اعتماد خود را با وجود محدودیت منابع صادر کرد. این موضوع بار مالی قابل توجهی را به فدراسیون تحمیل کرده که شائبه های یرا نیز در پی داشته است. 

* کرسی‌های از دست رفته

مددی که می‌توانست در همان مدت سرپرستی با حمایت از چهره‌های جوان، زمینه حضور آنها در کرسی‌های مهم فدراسیون‌های جهانی مرتبط با اسکیت را فراهم کند، با کم اطلاعی و بکارگیری افراد غیرمتخصص در پست بسیار مهم روابط بین الملل، زمینه از دست رفتن کرسی‌های بسیار مهم و تأثیرگذار جهانی را فراهم کرد. این موضوع آثار منفی بسیاری دارد که در ادامه، تبعاتش بیشتر مشخص خواهد شد.

* تصمیماتی با شائبه انتخاباتی بودن

فریبا مددی که در ابتدا با ادعای عدم حضور در انتخابات فدراسیون اسکیت پا به عرصه سرپرستی فدراسیون گذاشت، در ادامه نشان داد که شوق ریاست را به حضور ۲۵ ساله اش در بدمینتون ترجیح می‌دهد. او که می‌توانست تجربه و تخصص خود را در اختیار ورزش المپیکی بدمینتون قرار دهد، ناگهان از خیابان حجاب به سمت آزادی تغییر مسیر داد تا نشان دهد ریاست را به توسعه بدمینتون ترجیح می‌دهد.

اکنون که قرار است انتخابات ریاست فدراسیون اسکیت برگزار شد، این ابهامات باعث می شود تا اقبال کارشناسان و دلسوزان به این گزینه نباشد و این پرسش وجود داشته باشد که چرا یک نیروی غیرمتخصص که فاقد توانمندی در سالهای گذشته هم بوده، بایستی یک شبه راهی اسکیت شود. همه اینها دلالت بر این دارد که اعضای مجمع بایستی توجه بیشتری داشته باشند تا شخصی را سکاندار هدایت فدراسیون کنند که اهلیت و تخصص لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول