اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

حمایت بسیج دانشجویی از انتصاب سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای

بسیج دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد: انتصابات جدید در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشان داد که وزارت علوم قصد دارد به سالها بی مهری و به دیده نشدن این دانشگاه در سطح جامعه خاتمه دهد.

حمایت بسیج دانشجویی از انتصاب سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پی انتصاب عرفان خسرویان به سرپرستی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیج دانشجویی این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

در راس هر سازمان و مجموعه ای موفق، همواره حضور مدیرانی دیده شده است که با برنامه ریزی و اتخاذ راهبرد متناسب با ماموریت و ساختار مجموعه خود، در پویایی استعدادها و رسیدن به اهداف محوله نقش بسزایی داشته اند.

متاسفانه بعضا با عدم رعایت و درک این موضوع توسط مسئولین در عدم انتصاب مدیرانی با مشخصه های فوق، شاهد آن بوده ایم که بعضا مدیرانی بر سرکار آمده اند که بعد از سالیان مدیریتی خود، مجموعه تحت امر خود را از جهات مختلف دچار آسیب ها و معضلات عدیده ای کرده اند.

در همین راستا، چندی پیش طی مرقومه ای ناظر به همین موضوع، دغدغه های دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور محضر وزیر محترم علوم بیان شد و امروز خدا را شاکریم که در سایه استقرار دولتی مردمی برای ایران قوی، در موضوع انتصاب ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای، اقدام به انتصاب فردی جوان، توانمند و دارای شاخصه های مدیریتی با رویکرد جهادی برای این سمت حساس و راهبردی شد که امیدواریم ثمرات این حضور در ماه های آینده در سطح دانشگاه در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی شاهد تحولات مثبت و روبه جلو باشیم.

در همین راستا از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بابت انتصاب مدیر جوان، توانمند و برآمده از دل صنعت در دانشگاه فنی و حرفه ای قدردانی کرده و بسیج دانشجویی خود را ملزم می داند که از رویکرد انقلابی و تحول خواه مدیریت جدید در دانشگاه حمایت کند و در این مقطع حساس که دشمنان ملت ایران کمر به ناامید کردن ملت بسته اند، تمام همت خود را در حمایت از مدیران خادم و دلسوز ملت به کارگیرد و این حمایت خود را تا زمانی که این روحیه انقلابی گری و خدمت به مردم استمرار داشته باشد ادامه دهد.

علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای بعنوان "پنجه های کارآمد" در کشور، در دولت های مختلف کم و بیش ظرفیت عظیم دانشگاه فنی و حرفه ای مغفول مانده است و این فرصت که میتوانست بعنوان موتور موثر پیشران عرصه اقتصاد و صنعت کشور باشد، به طور مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

ظرفیت و فرصتی مملو از حضور دانشجویانی که صنعت را نه در پشت عبارات و اصطلاحات کتاب های سنگین و بدون کاربرد مهندسی، بلکه از نزدیک و اصطلاحا به صورت آچار بدست لمس کرده اند.

 ما معتقدیم چنانچه ظرفیت های بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای آزاد شود، این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های دیگر از ظرفیت های نابی جهت نقش آفرینی تخصصی در حل مسائل و چالش های اصلی نظام و ایجاد یک اقتصاد دانش بنیان و صنعت محور دارد. چرا که تلفیقی از مبانی نظری علوم و آموزش های مهارتی عملی-کارگاهی زمینه را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تولید علم، تبدیل علم به ثروت، ارتباط کارآمد بین صنعت و دانشگاه و رفع مشکلات معیشتی مردم از طریق ایجاد یک اقتصاد پویا و دانش بنیان فراهم می کند.

انتصابات جدید در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای، نشان داد که وزارت علوم قصد دارد به سالها بی مهری و به نوعی دیده نشدن دانشگاه در سطح جامعه خاتمه دهد و هویت واقعی این دانشگاه را به آن بازگرداند.

در این بین، بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان تاثیرگذارترین تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه، این قبیل انتصابات را آغاز طلیعه ای نو برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم دانسته و از آن در راستای تحقق اهداف مذکور حمایت می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول