اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

یخبندان و کولاک در 24 استان/ هشدار لغزندگی جاده‌ها و احتمال لغو پروازها‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

یخبندان و کولاک در 24 استان/ هشدار لغزندگی جاده‌ها و احتمال لغو پروازها‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ سامانه بارشی در بیست و چهار ساعت آینده در شرق، جنوب‌شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور و همچنین شرق سواحل خزر در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتفاعات زاگرس در استان‌های خوزستان و لرستان فعال است و سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: اواخر وقت فردا سامانه بارشی به تدریج از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز پنج‌شنبه 30 دی در شمال‌غرب کشور، غرب ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان خواهد بود و روز جمعه یکم بهمن شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و مازندران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز جمعه در جنوب دامنه البرز، مرکز و نیمه شرقی کشور همچنین جنوب و جنوب‌غرب وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: در مناطقی که ذکر شد، کولاک برف، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز و تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، شکستن نقاب برفی در فعالیت‌های کوهنوردی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در این راستا‌ توصیه می‌شود اجتناب جدی از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی , آمادگی برای برف روبی، حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقت‌ همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در تردد و پارک خودرو در اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 درجه و 2 درجه زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول