اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تدوین قانون پرداخت نظام عادلانه دستمزدها در دستور کار مجلس و دولت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تدوین قانون پرداخت نظام عادلانه دستمزد و حقوق و مزایا در دستور کار مجلس و دولت است و امیدوارم نهایی شده و شاهد تبعیض‌‌ها نباشیم.

تدوین قانون پرداخت نظام عادلانه دستمزدها در دستور کار مجلس و دولت

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تفاوت فاحش برخی حقوق‌ها در ادارات و انتقاد کارمندان از تبعیض در پرداخت‌ها اظهار داشت: یکی از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی عدالت خواهی است که باید پیوست های عدالت در همه تصمیمات کارگزاران دیده شده و در دستگاه های اداری وجود داشته باشد.

راستینه گفت: متاسفانه نظام مبتنی بر خدمت در دستگاه ها نداریم این در حالی است که نباید قواعد متناقضی در این باره داشته باشیم.

وی افزود: در برخی دستگاه ها بر اساسی تعرفه خدمت و کار حقوق می دهند و در برخی دستگاه ها بر اساس سوابق کار؛ این در حالی است که برخی حقوق ها بر اساس نوع دستگاه ها و محل خدمت افراد است؛ متاسفانه ما با مجموعه ای از ارائه حقوق ها در دستگاه ها مواجه هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تفاوت ها و اختلاف ها در پرداخت ها بر اساس یک نوع کار و خدمت، تبعیض ها را زیاد کرده و پذیرفتنی نیست که تعدادی از کارمندان یک نوع کار و خدمت را ارائه می کنند و دریافتی های متفاوت تبعیض آمیز است.

وی گفت: سال گذشته به صورت ویژه از دولت خواستیم که نظام جامع حقوق ها و مزایا را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند که دولت حسن روحانی این کار را نکرد؛ در دولت سیزدهم هم مقرر شد یک نظام نامه جامع در پرداخت ها و مزایا تنظیم شده و مقرر شد که دولت بر اساس خدمت و تخصص و بر اساس نظام عادلانه دستمزد و حقوق و مزایا پرداخت ها را انجام دهد.  

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تدوین قانون پرداخت نظام عادلانه دستمزد و حقوق و مزایا در دستور کار مجلس و دولت است و امیدوارم این موضوع نهایی شده و شاهد تبعیض‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول